مدیر کل دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست

«صادرات» هر نوع «خاک» ممنوع است/«قاچاق» اینبار از نوع «خاک»

مرغوب ترین خاک های ایران به کشورهای عمدتاً جنوب خلیج فارس به طور قاچاق غیرقانونی، جا به جا می شوند.
به گزارش صبای سلامت، مهندس محمد درویشی، مدیر کل دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه بر اساس گزارش های رسیده متاسفانه مطلع شده ایم که برخی از مرغوبترین خاک های ایران به کشورهای عمدتا جنوب خلیج فارس جا به جایی و قاچاق غیرقانونی می شوند.
وی ادامه داد: از این رو، مطالبه جدی در بین دوست داران محیط زیست و کنشگران و سازمان های متولی به وجود آمد که خوشبختانه برای اینکه این ماجرا به شکل ریشه ای حل شود صادرات هر نوع خاک کشور ممنوع شده است.
مدیر کل دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هزینه های حقیقی و حقوقی بالاتری برای جلوگیری از هر نوع قاچاق خاک از طریق مجلس شورای اسلامی وضع شده است؛ هرچند که قانونی را برای صادرات خاک کشور نداشته ایم؛ اما برای اینکه پاره ای از لکنت ها و تعابیر حقوقی پیش نیاید این اتفاق رخ داده است.
وی در پایان ۴برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت اظهارداشت: اساس گزارش های رسیده، از دامنه های سهند و سبلان در استان اردبیل گرفته تا برخی از نواحی تالابی مرکزی که خاک های مرغوبی دارند سودجویان به بهانه ی حمل برای کشت های گلخانه ای و همچنین برای گلفروشی ها بسته بندی هایی را انجام می دادند؛ ولی بر اساس گزارش ها خاک های بسته بندی شده، سر از کشورهای حاشیه خلیج جنوب فارس در می آورد.

کد خبر: # 149603103118

دیدگاهتان را بنویسید