در همایش دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی عنوان شد ؛

سامانه مبارزه با قاچاق غذا و دارو راه اندازی شد

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور و دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: سامانه هایی که در سازمان غذا و دارو راه اندازی شده است در مبارزه با قاچاق بسیار موثر است و با چندین سازمان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد تا بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم .

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ، در همایش معاونین غذا و دارو سراسر کشور و دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در باغ نگارستان تهران برگزار شد، گفت: سازمان غذا و دارو در فناوری اطلاعات پیشرفت هایی داشته است که این پیشرفت ها باید تقویت و تکمیل تر شوند.

وی افزود: اگر با دید منصفانه نگاه کنیم عملکرد این سازمان در چند سال گذشته موفق بوده است و این موفقیت در نگاه مردم و مسئولین محسوس است.

دکتر دیناروند اظهار داشت: بحث نشانگر رنگى تغذیه به حدود ٨٠ درصد رسیده است که متاسفانه کمپین اطلاع‌رسانی درباره نشانگر سلامت روی مواد غذایی با تاخیرات پی‌درپی مواجه شده که باید هر چه سریعتر شروع شود تا آگاهی مردم از نشانگر ها که تاثیر بسزایی بر سلامت دارد کامل تر شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: سامانه هایی که در سازمان غذا و دارو راه اندازی شده است در مبارزه با قاچاق بسیار موثر است و با چندین سازمان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد تا بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم چرا که تکلیف قانونى و شرعى ما بر این است که جلوى قاچاق را بگیریم.

دکتر دیناروند در پایان گفت:  معاون WHO هفته آینده به ایران می‌آید و ما گزارش نشانگر سلامت (چراغ راهنما) روی مواد غذایی را به ایشان ارائه خواهیم داد چون ایران در این زمینه به یک الگو تبدیل شده است.

کد خبر: # 149512051852

دیدگاهتان را بنویسید