ساخت و راه اندازی دومین سکوی ابرسازه دریایی ایرانی

سکوی ۲۲۰۰ تنی فاز ۱۴ پارس جنوبی با عنوان ۱۴C در هفته ای که گذشت با موفقیت به محل نصب در قلب خلیج فارس انتقال داده شد و بر روی سه پایه خود قرار گرفت. ساخت این ابرسازه دریایی به صورت ۱۰۰ درصدی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

به گزارش صبای سلامت ، ابرسازه ۲۲۰۰ تنی سکوی ۱۴C پارس جنوبی که به صورت ۱۰۰ درصدی با توان داخلی ساخته شده بود، در تاریخ دهم شهریورماه از یارد ساحلی صدرا در بندرعباس بر روی بارج شناور بارگیری تا مسیر چند ۱۰ کیلومتری را در دل خلیج فارس طی کند . فاز ۱۴ پارس جنوبی در مجاورت سکوی ۱۴A محل بهره برداری و عملیاتی این سازه عظیم می باشد .

این سکوی دریایی در نیمه شهریورماه جاری به محل نصب خود در فاز ۱۴ حمل و توسط کشتی نصاب HL5000 پس از تکمیل مراحل آماده سازی بر روی سه پایه خود قرار گرفت.

پیش بینی می شود عملیات نصب و راه اندازی دومین سکوی دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا نیمه دوم مهرماه سال جاری به پایان برسد و این سکوی دریایی آماده تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش شود.

گفتنی است ابرسازه ۲۲۰۰ تنی ۱۴C پارس جنوبی توسط متخصصان توانمند داخلی طراحی و ساخته و طی یک عملیات پیچیده و حساس بارگیری و به محل نصب خود منتقل گردید .

 

کد خبر: # 149706165291

دیدگاهتان را بنویسید