رئيس مركز لرزه نگاری كشور؛

روزانه بالای ۳۰ زلزله در ایران رخ می دهد

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت: زلزله کرمانشاه به علت بزرگی و عمق کم در سازه های بلند به راحتی احساس شد و برخی کشورهای همسایه و شهر تهران نیز وقوع این زلزله را احساس کردند.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر علی مرادی، رئیس مرکز لرزه نگاری کشور  با بیان این مطلب افزود: عمق ابتدای این زلزله ۱۱کیلومتر و جزو زمین لرزه های کم عمق بوده است که این نوع زلزله ها با وارد کردن آسیب های شدید به نواحی اطراف، خسارت های چشمگیری ایجاد می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر زلزله های ایران از نوع کم عمق است، ادامه داد: زلزله کرمانشاه به علت بزرگی و عمق کم در سازه های بلند به راحتی احساس شد و برخی کشورهای همسایه و شهرتهران نیزوقوع این زلزله را احساس کردند.
رئیس مرکز لرزه نگاری کشوردر گفت و گو با برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت درباره ارتباط زلزله مازندران با زلزله کرمانشاه تاکید کرد: روزانه بالای ۳۰ زلزله در ایران رخ می دهد که زلزله عادی محسوب می شود از این رو زلزله استان مازندران روند طبیعی لرزه خیزی بوده اما زلزله کرمانشاه و نواحی غربی کشور به علت بزرگی، تا چند ماه بعد پس لرزه هایی خواهد داشت .
وی در پایان به بازماندگاه زلزله کرمانشاه توصیه کرد: به علت ورود آسیب به مناطق مسکونی و سازه های دیگر ، این اماکن با هر پس لرزه ای امکان تخریب خواهد داشت .

کد خبر: # 149608234197

دیدگاهتان را بنویسید