رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آبادان

توصیه های بهداشتی به زوار حسینی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آبادان از مراجعه بیش از ده هزار نفری زائران حسینی به پایگاه های اورژانس در مرز مهران خبر داد و گفت: زائران اباعبدالله با توجه به شرایط جوی زمان پیاده روی را در ساعت های کم بخار و خنک تقسیم بندی کنند.

به گزارش صبای سلامت، دکتر «شهرام مقام»، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آبادان  در خصوص آمادگی کادر بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی شلمچه افزود: کادر بهداشت و درمان از ۲۳ مهر ماه در مرز مهران مستفر شدند و درمانگاه صحرایی نیز از ۲۹ مهر ماه احداث شده است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی، درمانی و دارویی تا ۲۳ آبان ماه به زائران حسینی به صورت رایگان انجام می شود، ادامه داد: از ابتدای استقرار تاکنون ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر به پایگاه های مرزی ما مراجعه کرده اند که ۳۰ نفر از زائران به بیمارستانهای مجهزتر اعزام شدند.
مقام در گفت و گو با برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه زائران داروهایی که باید مصرف کنند را به همراه داشته باشند، تصریح کرد: زائران حسینی از موکب های بهداشتی استفاده کنید، مایعات و آب به اندازه کافی میل کنید، از غذاهایی که در شرایط نامناسب نگهداری می شود استفاده نکنید، استراحت کافی کنید و عجله نداشته باشید، و تمامی نکات بهداشت فردی را رعایت کنید.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آبادان در پایان اظهارداشت: همچنین با توجه به شرایط جوی و گرد و خاک شدید، ماسک مناسب به همراه داشته باشند، از آب و موادغذایی بسته بندی شده استفاده کنند، و زمان پیاده روی را در ساعت های کم بخار و خنک تقسیم بندی کنند.

کد خبر: # 149608154099

دیدگاهتان را بنویسید