در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صورت پذیرفت ؛

رونمایی«رستگاری در جزیره» و «پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری»

 

دو کتاب جدید «نشر شاهد» با عنوان «رستگاری در جزیره» و «پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری» در غرفه «نشر شاهد» واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شدند.

 

به گزارش صبای سلامت ، «رستگاری در جزیره» نوشته محمدعلی آقا میرزایی از نویسندگان باسابقه حوزه دفاع مقدس است که زندگی نامه شهید حاج کاظم نجفی رستگار از زمان تولد تا شهادت را روایت می کند. کتاب «پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایثارگری»، توسط سجاد قاسمی به رشته تحریر درآمده و تولید «مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران» است.

در این مراسم،حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:تاکنون ۱۶۰۰عنوان کتاب توسط بنیاد شهید منتشر شده است و جهار دوره به عنوان نشر برتر انتخاب شده‌ایم.

وی همچنین اظهار کرد:باید فرهنگ دفاع مقدس را با نگارش به آینده منتقل کنیم چون مدلی از خودشکوفایی را به جامعه منتقل می‌کند.

سپس سجاد قاسمی سرپرست گروه پژوهشی کتاب ارزش‌های و نگرش‌های جامعه ایثارگری نیز دراین مراسم گفت:در این کتاب ۶۰۰ جدول آماری ارائه شده است و در سه فاز و بازه زمانی پنج ساله تکمیل خواهد شد.همچنین ۶۵۰ نفر در آن نقش داشتند. در این کتاب ۱۵ گروه ایثارگری ۱۸ تا ۶۰ سال را مد نظر داشتیم.

در ادامه،دکتر سروش عضو کمیته علمی نشر شاهد گفت:کتاب‌ها امروزه به سمت علمی شدن می‌روند.

ناصر رستگار برادر شهید رستگار نیز در این مراسم گفت:آینده بهتر خواهد فهمید شهید رستگار چه کسی بوده و چه جایگاهی داشته است.

همچنین محمدعلی آقا میرزایی نویسنده کتاب  «رستگاری در جزیره» درباره دلیل طولانی شدن چاپ این کتاب اظهار کرد: نگارش این کتاب از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و حدود دو سال پیش (۱۳۹۵) به پایان رسید. در این دو سال نیز مرحله بازنویسی و ویراستاری کتاب به طول انجامید.

وی اضافه کرد: قصه کتاب «رستگاری در جزیره» از تولد شهید رستگار آغاز و توسط دانای کل روایت می‌شود. این کتاب در ۵۰۰ صفحه گردآوری شده است اما زندگی نامه شهید رستگاری این قابلیت را دارد که بسیار مفصل مورد پژوهش قرار گیرد. داستان کتاب توسط ۲۴ راوی، مطرح شده است و از آنجایی که راوی‌ها پراکنده بودند و جمع‌آوری برخی اطلاعات دشوار بود، ما به این تعداد صفحه بسنده کردیم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس یکی از ویژگی‌های کتاب «رستگاری در جزیره» را اشاره به جزئیاتی ناگفته از شهید رستگار عنوان کرد و توضیح داد: در این کتاب برای نخستین بار به زندگی شهید کاظم نجفی رستگار با جزئیات پرداخته‌ایم. برای نمونه هنگامی که شهید رستگار فرماندهی گردان میثم را برعهده دارد، کارهای این گردان لحظه به لحظه در کتاب روایت شده است. شهید رستگار به دلیل اعتراضی پس از عملیات خیبر داشت، مهجور مانده است و امیدورام با این کتاب دین کوچکی به این شهید اَدا شود.

آقامیرزایی در ادامه به معرفی کوتاهی از زندگی شهید کاظم نجفی رستگار پرداخت و گفت: شهید حاج کاظم نجفی رستگار در نخستین روزهای بهار سال ۱۳۳۹ در شهرری به‌ دنیا آمد. با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز غائله کردستان همراه نیروهای شهید چمران راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی را در آن‌جا فرا آموخت. ایشان پس از بازگشت از کردستان از سوی شهید چمران و حاج احمد متوسلیان، به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد.

وی افزود: شهید رستگار پس از بازگشت از ماموریت لبنان که با تشکیل تیپ دوم سپاه تهران به‌ نام «سیدالشهدا(ع)» مصادف بود، فرماندهی عملیات تیپ را برعهده گرفت. ایشان پس از حضور مداوم در جبهه در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۳۶۳ در جریان عملیات «بدر» در حال شناسایی منطقه به شهادت رسید. پیکر این فرمانده شهید بعد از ۱۳ سال به وطن بازگشت.

کتاب «رستگاری در جزیره» نوشته محمدعلی آقا میرزایی تازه ترین کتاب نشر «شاهد» است که به زودی روانه بازار می‌شود.

کد خبر: # 149702205043

دیدگاهتان را بنویسید