همزمان با روز جهانی کلیه شبکه رادیویی سلامت،

روز جهانی کلیه روی خط «رادیو سلامت»: به سلامت کلیه خود بیاندیشیم؟!

همزمان با روز جهانی کلیه شبکه رادیویی سلامت، هجدهم اسفند ماه، در برنامه های «مجله پزشکی» و «سپهر دانش» به موضوعات مرتبط با این روز می پردازد.
به گزارش صبای سلامت، برنامه «مجله پزشکی» رادیو سلامت، چهارشنبه ـ هجدهم اسفند ماه، به موضوع «روز جهانی کلیه: سلامت کلیه» اختصاص دارد.
«مجله پزشکی» عنوان برنامه ای از  گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که از ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه با حضور دکتر هوشنگ سندگل، متخصص نفرولوژی به پرسش های مخاطبان درباره «سلامت کلیه» پاسخ می دهد.
«مجله پزشکی» برنامه ای است که با حضور کارشناسان متخصص که هر روز به یکی از باورهای رایج (درست یا نادرست) و با محوریت پیشگیری از بیماری ها بر اساس اولویت های حوزه سلامت جسم می پردازد.
طرح باور،گام اول، از دارو چه می دانید و گفتگوی کارشناسی و پاسخ طلایی از جمله بخش هایی این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین و فرانک ترابی است.
یادآور می شود، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

**** بیماریهای کلیه در «سپهر دانش» بررسی می شود
شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ هجدهم اسفند ماه، در برنامه «سپهر دانش» به موضوع «بررسی موردی بیماری های کلیه» می پردازد.
«سپهر دانش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که از ساعت ۲۲:۰۵ به مدت ۱۰۰ دقیقه با حضور دکتر سیمین وحیدی، متخصص کلیه به موضوع «بررسی موردی بیماری های کلیه» می پردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین و حسین فنایی دارای بخش‌های گوناگونی نظیر شیفت خاطرات،  نشانه شناسی، شرح حال و معاینه بالینی، معرفی دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و گزارش شبانه از بیمارستان ها و .. است.
فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و واگیر، ایجاد تعامل دوسویه با مخاطبان خاص شبکه کادر پزشکی و پیراپزشکی، و آموزش تخصصی و حرفه ای گروه علوم پزشکی در رشته های گوناگون از جمله اهداف این برنامه رادیویی است.
یاد آور می شود، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۰۲ و تماس با شماره ۲۲۰۲۱۹۵۴ می توانند به سوالات مطرح شده در این برنامه رادیویی پاسخ دهند.

کد خبر: # 149512171987

دیدگاهتان را بنویسید