روز جهانی تالاسمی روی خط رادیو سلامت

 

شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ ۱۸ اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی تالاسمی در برنامه  های«فراسو» و «مجله پزشکی» به سوالات شنوندگان درباره «بیماری تالاسمی» پاسخ می دهد.

به گزارش صبای سلامت، امروزه هر زن و مرد جوانی که قصد ازدواج دارند، به آنها توصیه می‌شود که احتمال ابتلاء به بیماری «تالاسمی» را قبل از ازدواج بررسی کنند؛ زیرا این بیماری براحتی قبل از ازدواج قابل شناسائی بوده و براحتی می‌توان از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی جلوگیری کرد و از سوی دیگر ابتلا به تالاسمی مشکلات بسیاری را برای بیمار و خانواده وی داشته و هزینه‌های سنگینی را بر سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌کند.

در اهمیت این بیماری همین بس که یکروز در سال را به نام آن نام‌گذاری کرده‌اند که در کشور ما مصادف با ۱۸ اردیبهشت است، در همین ارتباط، «فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت است، که به منظور آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه، با حضور بابک بهار، فوق تخصص خون به موضوع «انواع تالاسمی و غربالگری کشوری» خواهد پرداخت.

برنامه «فراسو»، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

*** روش های تشخیص زودرس تالاسمی چیست؟

برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز دوشنبه از ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه با حضور آذر کیوان، فوق تخصص خون به پرسش مخاطبان درباره این که «روش های تشخیص زودرس تالاسمی و زندگی با افراد مبتلا به تالاسمی» پاسخ می دهد.

گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

 

 

 

کد خبر: # 149602172797

دیدگاهتان را بنویسید