روایتی از «مسافری به نام مرگ» در رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ  22 تیر ماه، در برنامه «داستان ها و آدم ها» قصه «مسافری به نام مرگ» نوشته سیامک گلشیری را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
به گزارش صبای سلامت، برنامه «داستان ها و آدم ها» با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و در ادامه روان‎شناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می پردازد.
مجموعه داستان «رُژ قرمز» نوشته سیامک گلشیری در ۲۴۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۱هزار تومان در همین نشر عرضه شده است.
این مجموعه با داستان‌های: رویای باغ، مسافری به نام مرگ، ضجه‌های پنهان، رُژ قرمز، مهمان هر شب، مار، بعد از مهمانی، ویلاهای آن سوی دریاچه، لباس‌های نم‌دار، عنکبوت، همه‌ش همین‌هاست، ابرهای سیاه، قهوه تُرکِ کافه‌فیاما، بدلکار، کاپوچینو، شب آخر، سنگ سیاه، خواب، سایه‌ای پشت پنجره، بوی‌ خاک، خودنویس و موزه مادام توسو همراه است.
این برنامه رادیویی، پنجشنبه به بررسی و تحلیل روانشناختی داستان کوتاه «مسافری به نام مرگ» از مجموعه داستان رژ قرمز، به نویسندگی سیامک گلشیری و کارشناسی مینا پورفرخ، روانشناس اختصاص دارد.
سیامک گلشیری  مرداد، ۱۳۴۷به دنیا آمده است.  او علاوه بر نویسندگی دستی نیز بر ترجمه دارد و آثار متعددی را در حوزه ادبیات نوجوان و بزرگ‌سال به فارسی ترجمه و منتشر کرده است. از جمله‌ی آثار داستانی این نویسنده  می‌توان به کتاب‌های «همسران»،‌«با لبان بسته»،‌«من عاشق آدم‌های پول‌دارم»، «شب طولانی»،‌«مهمانی تلخ»،‌«نفرین شدگان»،‌»چهره پنهان عشق»،، «خفاش شب»،‌«آخرش می‌آن سراغم»،‌«آخرین رویای فروغ» اشاره کرد.
 
یادآور می شود، برنامه «داستان ها و آدم ها» کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، پنجشنبه ها (یک هفته در میان) از ساعت ۱۹:۱۰دقیقه پخش می شود.

کد خبر: # 149604213499

دیدگاهتان را بنویسید