ریاست اداره نظارت بر مواد غذایی شهرکرد ؛

خطر استفاده چند باره از بطری ها برای سلامت مصرف کننده

مهندس داوودی، ریاست اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو شهرکرد در مصاحبه تلفنی زنده رادیویی ضمن بر شمردن خواص آب های معدنی از مردم خواست در نگهداری بسته های آب معدنی اصول بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو شهرکرد، مهندس ابراهیم داوودی، ریاست اداره نظارت بر مواد غذایی استان در مصاحبه تلفنی رادیویی با برنامه صبح و زندگی که بصورت زنده و مستقیم از رادیو مرکز جهانبین پخش شد نکاتی را در خصوص آب های معدنی، ترکیبات و خواص آن برای شنوندگان بیان کردند.

داوودی در ابتدای این مصاحبه زنده به ویژگی های شیمیایی و بیولوژیک انواع آبها پرداخت و مزایای استفاده از آبهای معدنی به واسطه دارا بودن املاح و ترکیبات ویژه ای مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم و … را بر شمرد و تاثیرات هر کدام از این املاح و ترکیبات بر سلامت مصرف کنندگان را تشریح کرد.

داوودی خاطر نشان کرد: آبهای معدنی از منابع و چشمه های طبیعی به دست می آیند و در فرایند بسته بندی این محصولات دقت لازم صورت می پذیرد تا آلودگی های بیولوژیک به طور کامل از آب حذف شود.

مهندس داودی متذکر شد: با توجه به اینکه جهت بسته بندی آب ها معمولا از ظروف pet استفاده می شود لذا بسته بندی ها در زمان توزیع و مصرف نباید در معرض نور و حرارت قرار گیرند ضمن اینکه انجماد آّب معدنی در فصول گرم و یا استفاده چند باره از بطری ها می تواند خطراتی را برای سلامت مصرف کننده در پی داشته باشد.

مهندس داوودی تصریح کرد: انجماد بطری های پلاستیکی و قرار دادن انها در معرض نور مستقیم آفتاب منجر به آزاد شدن مونومر ها به داخل آب می شود که سلامت مصرف کننده را به صورت بالقوه با تهدید مواجه خواهد کرد. ریاست اداره نظارت بر مواد غذایی استان در ادامه از مردم خواست هنگام خرید آب های بسته بندی شده به برچسب روی بسته بندی توجه کنند چرا که الزاما تمام آب های بسته بندی شده معدنی نیستند و ممکن است آب آَشامیدنی باشد که دارای خواص متفاوتی از آب معدنی هستند.

مهندس داوودی در این مصاحبه از شنوندگان خواست با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال بروز و شیوع بیماری های مرتبط با مصرف آب و غذای آلوده حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند و از مصرف آب و مواد غذایی از منابع نا مطمئن خودداری کنند. وی تاکید کرد در زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم و مطمئن وجود ندارد استفاده از آب های بسته بندی شده بهترین گزینه است.

مهندس داوودی در پایان با اشاره به این موضوع که استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن چشمه های متعدد آب های معدنی از قطب های مهم در تولید این محصول در سطح کشور است کیفیت ابهای بسته بندی شده در کارخانجات استان را بسیار خوب دانست و اعلام کرد کلیه واحدهای تولیدی در استان تحت نظارت و کنترل مستمر قرار دارند و بصورت منظم در آزمایشگاه کنترل استان مورد آنالیز دقیق شیمیایی و میکروبیولوژی قرار می گیرند.

کد خبر: # 149703215133

دیدگاهتان را بنویسید