رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران

خروج مراکز تجاری از شهر؛ آری یا نه؟


پیشنهاد خروج مراکز تجاری از شهر را جانشین پلیس راهور ناجا به منظور کاهش بار ترافیکی شهر تهران مطرح کرد ه است؛ اما آیا ، شورای شهر تهران نیز به این موضوع ورود کرده است؟
به گزارش صبای سلامت ، مهندس محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب گفت: تمامی زیر ساخت های شهری از جمله مراکز تجاری در طرحی های بالادستی  به نام طرح جامع و تفضیلی دیده می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح ها، حجم و تعداد و شکل اماکن تجاری  معین می شوند ،به ویژه در شهر تهران که با شرایط نامساعد زیستی مواجه است، نمی توان طرح های عمرانی را بدون  توجه به اسنادبالادستی و فرادستی اجرا کرد.
حقانی در ادامه  به وجود  700 تا ۸۰۰ هزار کسبه و مغازه در شهر تهران اشاره کرد و با بیان اینکه نیمی از آنها غیر مجازهستند، افزود: برای ساخت فروشگاه بزرگ و زنجیره ای و مراکز تجاری آن هم در  شرایط اقتصادی نامساعد، نباید خارج از طرح جامع و تفضیلی و اسناد بالادستی  اقدام کرد.
وی تصریح کرد: این روند علاوه بر افزایش ترافیک و تعداد سفرهای درون شهری  ،منجر  به تمرکز در یک نقطه از شهر می شود این در حالی است که ما  اعتقاد به پراکنش داریم.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران  بر این باور است که شهر  ششصد و پنجاه کیلومتر مربعی تهران، باید به صورت منطقه ای ،ناحیه ای و حتی محله ای اداره شود .
حقانی در پایان اظهارداشت: در بسیاری از کشورها،مراکز تجاری خارج از شهر برای خرید یک هفته ای مردم و برای روزهای پایانی هفته در نظر گرفته می شوند.

کد خبر: # 149604073373

دیدگاهتان را بنویسید