دبیرکل جمعیت هلال احمر:

خدمات امدادی هلال‌احمر با بودجه ۹۶ تعطیل می شود

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایلنا ، مصطفی محمدیون با اشاره به اینکه هلال‌احمر با نیروهای داوطلب از جان گذشته به مردم خدمت می‌دهد، اظهار کرد: از ۶۵ سال قبل تاکنون هلال‌احمر از ماده ۱۷ قانون ۴۲ درصد از حق‌الثبت را دریافت می‌کرده، اما امروز شاهدیم که ۲۰۰ میلیارد تومان پول این نهاد مردمی به ناحق از آن گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید اقرار کرد که هلال‌احمر به عنوان نهاد خدمت‌رسان  به مردم در بحران؛ اکنون با مشکل روبه‌رو است، گفت: در دو سال گذشته، اعتبار هلال‌احمر از محل ۱۰ تا ۱۲ قانون، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که از این محل فقط ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در نتیجه پرداخت حقوق ۵۰ هزار داوطلب، ۱۰ هزار کارمند، نگهداری بالگردها، تجهیز انبارها که از این محل تامین می‌شود با مشکل روبه‌رو شده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این بحران مالی هلال‌احمر را ناچار به برداشت ۱۰۰ میلیارد تومان از ذخیره احتیاط این جمعیت کرده است، خاطرنشان کرد: ذخیره احتیاط هلال‌احمر برای مواقع بحرانی است تا در حوادث بزرگ و ملی بتوان خدمات ضروری را به مردم ارائه کرد؛ اما چون اعتبار این نهاد مردمی و کمک‌رسان به دولت در بحران‌ها پرداخت نشده؛ ناچار به برداشت از این محل شدیم و علاوه بر آن با این بودجه سال ۹۶، باید ارائه خدمات امدادی از سوی هلال ‌احمر را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر با وجود همه مشکلات، نماد بارز اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: با همه این مشکلات به مردم اطمینان کامل می‌دهیم که انبارهای هلال‌احمر در حد استاندارد بوده و تجهیزات آن مناسب و تکمیل است، اما باید پس از برداشت از انبارها آنها را دوباره شارژ کرد؛ اما به هر حال به مردم اطمینان می‌دهیم که در حال حاضر نگرانی از بابت تجهیزات انبارها و بالگرد وجود ندارد.

محمدیون با بیان اینکه در یک ماه گذشته، جمعیت هلال‌احمر درگیر سیل، طوفان و کولاک در کشور بوده است، اظهار کرد: از اول تا ۱۲ بهمن؛ سامانه بارشی نخست؛ سیستان و بلوچستان و پس از آن سامانه دوم بارشی ۱۴ تا ۱۷ بهمن این استان را تحت تاثیر قرار داد و خوشبختانه با توجه به هشدارها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، هلال‌احمر برای تجهیز و دپوی امکانات، تجهیزات و اعزام نیرو به سیستان و بلوچستان و به‌خصوص در جنوب این استان آمادگی لازم و کامل داشت.

وی اعلام کرد: خوشبختانه با استفاده از نیروهای خود در این استان توانستیم در دور اول و دوم بارش‌ها و با به‌کار گیری ۴۰۰ تیم عملیاتی در ۱۵ روز، در حدود ۷۰۰ شهر و روستا به ۱۸ هزار تن از هموطنان خدمات امدادی لازم را ارائه داده و به ۱۳ هزار تن خدمات اسکان اضطراری ارائه دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان نیز با تمام امکانات خود در طول هفته گذشته ورود پیدا کرده و مسئولان هلال‌احمر نیز دائم در مناطق حادثه حضور داشتند، افزود: بر این اساس خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه کرده و  با وجود اینکه امکان پرواز وجود نداشت؛ یک فروند بالگرد مستقر در فارس را برای تخلیه ۲۰ روستای درگیر در سیل و خدمت‌رسانی به هموطنانمان به این مناطق اعزام کردیم.

وی با اشاره به اینکه ادعا نمی‌کنیم در همه جا بی‌نقص عمل کرده‌ایم، تاکید کرد: اما این ادعا را داریم که تمام امکانات و داشته‌های خود را در راه کمک به هموطنان محصور در سیلاب و برف و کولاک عملیاتی کرده‌ایم.

محمدیون با اشاره به اینکه در سیل و برف و کولاک گردنه کدوک و آبعلی؛ متاسفانه مردم هشدارها را جدی نگرفته و حاضر به تخلیه منازل خود و وارد نشدن به جاده برف‌گیر نشدند، اظهار کرد: فقدان آموزش در بحران‌ها را شاهد هستیم؛ لذا هلال‌احمر با تشکیل معاونت آموزش گام‌هایی در زمینه برداشته است.

 

کد خبر: # 149512021818

دیدگاهتان را بنویسید