«خانواده» مهمترین اولویت «برنامه سازی» در رادیو سلامت

مدیر شبکه رادیویی سلامت از پخش روزانه بیش از چهار ساعت برنامه در قالب های مختلف رادیویی با موضوع خانواده سالم و متعالی خبر داد.
به گزارش صبای سلامت، دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت در هم اندیشی بررسی نقش موثر رسانه ملی و رادیو سلامت برای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده که به همت شبکه رادیویی سلامت برگزار شد، با بیان اینکه در این شبکه رادیویی، روزانه بیش از چهار ساعت برنامه با محوریت خانواده، خانواده سالم و خانواده متعالی روی موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز می رود، افزود: بررسی وضعیت گذشته خانواده در ایران، شناسایی نقاط ضعف و برجسته سازی نقاط قوت، شناخت وضعیت فعلی خانواده و بررسی میزان رضایتمندی گروه هدف از جمله زنان، ترسیم چشم انداز از آینده خانواده، تدوین و اجرای سیاست های تحکیم و تقویت خانواده برای رسیدن به چشم انداز مطلوب از جمله نکاتی است که در برنامه سازی این شبکه رادیویی مورد توجه برنامه سازان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: گسترش رسانه ها و فناوری های ارتباطی از صنعت چاپ گرفته تا رادیو، تلویزیون، ماهواره و … بر ساختار خانواده تأثیر گذاشته است؛ از این رو،  بازتولید ایدئولوژی گفتمان مسلط در حوزه خانواده امری مهم و ضروری است.
اعتماد سعید افزود: در حال حاضر گفتمان در حوزه خانواده دچار تغییر و تحول شده است. بنابراین باید عوامل موثر بر این گفتمان را باز تولید کنیم و فرهنگ ان را رشد دهیم که این امر از طریق رسانه ها امکان پذیر است. ما می توانیم با بررسی و تقویت نقاط ضعف و برجسته سازی نقاط قوت به بازتولید گفتمان در حوزه خانواده اهتمام ورزیم.
وی در ادامه به تغییرات ساختار خانواده اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در ارزش ها و هنجارهایی که سبب تحکیم و دوام خانواده ها می شوند، تغییر ایجاد شده است. در ساختار خانواده ها نیز با تغییراتی مواجهیم، برای نمونه در مسئولیت پذیری افراد خانواده، تغییر ایجاد شده که ناشی از پدیده های اثرگذار بر محیط خانواده است و اگر این پدیده ها کنترل نشوند آسیب زا خواهند بود.
مدیر رادیو سلامت تصریح کرد: در جامعه کنونی، فردگرایی و فردیت محوری رشد یافته است و این امر جوامع را به سمت تک بعدی شدن سوق می دهد. همچنین امروز با بحران های عاطفی رو به رو هستیم که یکی از دلایل آن، استفاده نادرست از وسایل ارتباطی و نداشتن مهارت برای بهره گیری از آنهاست.
وی در پایان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع خانواده در رسانه ملی به خصوص شبکه رادیویی سلامت اظهارداشت: برنامه سازان این شبکه رادیویی در راستای تحکیم و تقویت نهاد خانواده، برنامه های مختلف و متنوعی را روزانه به روی آنتن می برند که از جمله آنها می توان به برنامه های خونه زندگی، به رنگ زندگی، حلقه گمشده، حریم آرامش، کودک من، فصل پروانگی، سایبان آرامش، کارگاهی برای زندگی و یکی مثل همه اشاره کرد.

کد خبر: # 149603012971

دیدگاهتان را بنویسید