معاون وزیر بهداشت ؛

حوزه پزشکی قانونی بسیار اهمیت دارد

ملک‌زاده گفت: کار دوستان در حوزه پزشکی قانونی بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با حمایت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد موفقیت‌های بیشتری حاصل شود البته بودجه‌های دولتی محدود است و توصیه می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی و این شرکت‌ها بنیه اقتصادی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به شمار روند.

به گزارش صبای سلامت ، رضا ملک‌زاده در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی و محصولات دانش‌بنیان مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اظهار داشت:‌علل مرگ در شهر تهران را دقیقا نمی‌دانیم ولی پزشکی قانونی می‌گوید ضربه به مغز در این زمینه حائز اهمیت است که می‌تواند منشأ آن حوادث ترافیکی و یا افتادن قطعات ساختمانی حین ساخت و ساز باشد.

وی با بیان اینکه تابلوی علل مرگ در شهری مثل تهران مهم است گفت:‌به طرحی در این راستا نیاز داریم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۵ درصد علل مرگ در تهران در میان افراد ۱۵ تا ۴۰ سال بر اساس اعلام پزشکی قانونی ضربه مغز است بنابر این،‌این مسئله شایع‌ترین علت مرگ جوانان به شمار می‌رود که امیدواریم با اقدامات مشترک و بین‌بخشی این مشکل حل شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه برای تحقیقات پزشکی به اتوپسی نیاز داریم گفت: کار دوستان در حوزه پزشکی قانونی بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با حمایت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد موفقیت‌های بیشتری حاصل شود البته بودجه‌های دولتی محدود است و توصیه می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی و این شرکت‌ها بنیه اقتصادی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به شمار روند.

گفتنی است در مراسم امروز اسکن سه‌‌بعدی و بازسازی مجازی صحنه جرم، کالبدشکافی مجازی، دستگاه گاز کرومتوگراف، کیت‌ اندازه‌گیری متانول در مشروبات الکلی و دستگاه اندازه‌گیری مونوکسید کربن در اجساد، محیط و بیماران که توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی تولید شده بود رونمایی شد.

کد خبر: # 149702235062

دیدگاهتان را بنویسید