کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو:

بروز عفونت های خطرناک با مصرف خودسرانه دارو

کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هیچگاه نباید مصرف آنتی بیوتیکها خودسرانه و بدون مشورت با پزشک صورت گیرد، گفت: درمان خودسرانه می تواند به جای ریشه کردن عفونت باعث پیدایش عفونت خطرناک تر گردد.

به گزارش صبای سلامت، دکتر نوشین محمد حسینی کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو" ایفدانا " با بیان اینکه هیچگاه نباید مصرف آنتی بیوتیک ها خودسرانه و بدون مشورت با پزشک صورت گیرد در توصیه ای نسبت به مصرف این نوع  داروها اظهار داشت: ممکن است علایم بیماری ها مشابه باشند اما درمان آن ها متفاوت است و تشخیص این امر مسئولیتی برعهده پزشک است نه بیمار.

وی افزود: دوره درمان با آنتی بیوتیک باید کامل شود.حتی اگر علائم بیماری شما از بین رفته باشد.درمان غیر مسئولانه و خودسرانه می تواند به جای ریشه کردن عفونت باعث پیدایش عفونتی جدی تر و خطرناک تر گردد.

دکتر محمدحسینی اظهار داشت: اغلب علائم سرماخوردگی و گلودرد ناشی از عفونت های ویروسی است که آنتی بکیوتیک در درمان آن بی تاثیر استو معمولا پس از ۳ تا ۵ روز خود به خود بهبود می یابد.بنابراین اگر پزشک تجویز آنتی بیوتیک را برای درمان شما لازم ندانست توصیه او را بپذیرید اگر علائم شما بعد از یک هفته از بین نرفت مجددا نزد او رفته و برای حل مشکل با او مشورت کنید.

کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: بهتر است تصمیم گیری برای مصرف کردن یا نکردن این داروها را بر عهده پزشک معالج خود بگذارید تا از ایجاد خطرذکر شده در آینده جلوگیری شود.

دکتر محمدحسینی در پایان افزود: به خاطر داشته باشید که در غیر این صورت ممکن است بیمار در آینده قربانی گونه های میکروبی مقاوم به درمان شود.تشخیص درست و به موقع برای استفاده از آنتی بیوتیک ها یکی از هنرهای پزشکان است تا بیمار با مصرف کمترین تعداد آنتی بیوتیک بهبود کامل یابد.

کد خبر: # 149601192418

دیدگاهتان را بنویسید