معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو :

الزام درج تاریخ تولید و مصرف روی گونی آرد

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از آردهای بدون درج  تاریخ های   تولید و انقضا در تهیه فراورده های غذایی، همانند سایر محصولات غذایی به هیچ وجه مورد تائید نمی باشد.

به گزارش صبای سلامت ، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از آردهای بدون درج  تاریخ های   تولید و انقضا در تهیه فراورده های غذایی، همانند سایر محصولات غذایی به هیچ وجه مورد تائید نمی باشد و الزام وجود دارد که  این اطلاعات بصورت مشخص بر روی گونیهای آرد درج شود.

مهندس سمیره صباح افزود: به دلیل  چربی موجود در آرد این ماده غذایی در دمای معمولی بیش از یک الی ۳ ماه قابلیت مصرف ندارد لذا برای افزایش زمان نگهداری باید  آنرا در محل خشک و در ظرف در بسته و البته دمای خنک نگاه داشت با فراهم ساختن شرایط مذکور آرد را می توان تا  شش ماه  نیز قابل مصرف نمود.

وی تصریح کرد: ایجاد شرایط نگهداری این ماده غذایی استراتژیک کاری دشوار است و طبیعتا  به تنهایی از عهده صنف بر نمی آید  به همین دلیل و در حال حاضر راه صحیح آن است که برای پیشگیری از مشکلات بعدی ضوابط جاری به نحو شایسته صورت پذیرد.

  •  
کد خبر: # 149602102702

دیدگاهتان را بنویسید