افتتاح حسینیه و مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) در تهران

به گزارش  صبای سلامت ، همزمان با سالروز خجسته میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، مراسم افتتاحیه حسینیه و دفتر نشر معارف اهل بیت (ع) امروز (دوشنبه) پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد.

حسینیه و مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) افتتاح شد

این حسینیه و دفتر نشر تحت نظارت حضرت آیت الله موسوی جزایری آغاز به کار کرد.

حسینیه و مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) افتتاح شد

گفتنی است؛ تعدادی از روحانیان و طلاب، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدرس دانشگاه امام حسین (ع)، آیت الله شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم حضور دارند.

حسینیه و مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) افتتاح شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی گفت: یکی از معلمان ما بنده را به محضر شهید مطهری معرفی کردند. جلساتی بود که استاد مطهری برگزار می‌کردند و خاطراتی از ایشان دارم. روزی از ایشان سوال کردم آیا خداوند می‌تواند شخصی بهتر از پیامبر (ص) بیافریند. استاد مطهری فرمودند که من همین سوال را از استادم علامه طباطبایی پرسیدم و ایشان پاسخ دادند، اگر خدا کسی بهتر از حضرت محمد (ص) می‌آفرید، او رسول خدا می‌شد. واقعا زبان از بیان عظمت رسول اکرم (ص) عاجز است. حضرت رسول (ص) هرگز خود را برتر از مردم ندانست و همچون فقیر‌ترین مردم زمان خودشان زندگی می‌کرد. عدالت در رفتار ایشان موج می‌زد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی به تمجید از شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) پرداخت و آیات و روایاتی درباره حضرت ختمی مرتبت را بیان کرد.

این کارشناس مذهبی درباره افتتاح این حسینیه و مرکز نشر بیان کرد: هیچ جایی مانند این محل موقعیت مناسبی برای تاسیس حسینیه نبود. باید این موضوع را توفیق خداوند بدانیم. همچون محله خیابان ایران در کل تهران وجود ندارد. در اینجا با وجود مشکلات بی حجابی در پایتخت، بانوان چادری همراه با پوشیه حضور دارند. شاید الان کمی برای افتتاح این دفتر دیر بود.

حسینیه و مرکز نشر معارف اهل بیت (ع) افتتاح شد

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه گفت: حضرت آیت الله جزایری اگر تشریف نداشتند، شاید راحت‌تر می‌توانستم از خصایص ایشان بگویم. ایشان اندیشه‌ای عمیق و فرامرزی و نگاهی جامع دارند و طلبه‌های تربیت شده‌ی ایشان فاضل و موفق بودند. شاگردان آیت الله جزایری هر جای کشور که رفتند، تاثیر گزار بودند. در خوزستان ایشان کاری کردند که تمام ایران و حتی خارج از ایران را متاثر شدند. فعالیت‌های فرهنگی حضرت آیت الله جزایری بسیار موثر در تمام کشور است و حضرت آقا ارادت ویژه‌ای به ایشان دارند.

وی در پایان گفت: وهابیان حاضرند میلیارد‌ها دلار برای نابودی خوزستان خرج کنند؛ چراکه این شهر ابعاد مهم فراوانی دارد. اقوام مختلفی در این شهرند و مدیریت فرهنگی این شهر با آیت الله جزایری است. من به عنوان یک طلبه تهرانی به مردم خوزستان می‌گویم قدر این نعمت الهی را بدانید. به همین دلیل افتتاح دفتر ایشان در تهران فضل بزرگی است. اگر روی در بایستی مجلس نبود، می‌گفتم که آیت الله موسوی جزایری نماینده خاص رهبر انقلاب هستند و مانند ایشان کم هستند.

حاج مرتضی طاهری در پایان مراسم به مداحی پرداخت.

کد خبر: # 149709055462

دیدگاهتان را بنویسید