اختراع نشانگر اثرات منفی نور خورشید

صبای سلامت – دانشمندان وسیله‌ای را اختراع کردند که به کمک آن می‌توان میزان دقیق نور خورشید را اندازه گرفت و با کمک اطلاعات ارسال شده به گوشی‌ هوشمند، خود را از معرض اثرات منفی نور خورشید دور کرد.

بعضی موقع‌ها حتی اگر مراقب هم باشید، بازهم سخت است که خود را در برابر اثرات منفی نور خورشید در امان نگه دارید. برای همین منظور، دانشمندان بریتانیایی به تازگی یک وسیله قابل پوشیدن اختراع کرده‌اند که مقدار درست نور خورشید را که به پوست بدن هر فردی می‌رسد، کنترل کرده و با ارائه اطلاعاتی کمک می‌کند تا بدن سالم بماند.

این وسیله ( کنترل کننده نور Solitair) به قدری کوچک و ظریف است که می‌توان آن را درون یک گیره کراوات یا اسلاید مو نیز قرار داد. این وسیله متشکل از یک سنسور کوچک است و میزان نور خورشید که یک فرد در معرض آن قرار دارد را اندازه می‌گیرد. اطلاعات به دست آمده توسط این وسیله در برنامه یک گوشی هوشمند ذخیره می‌شود و هشدارهایی مبنی بر اینکه چه زمانی باید از نور خورشید دور شد را می‌دهد.

کاربر این وسیله، از طریق گوشی هوشمند رنگ دانه پوست خود را بررسی می‌کند. سپس پیش بینی هواشناسی صورت گرفته و کاربر تصمیم می‌گیرد باتوجه به منطقه جغرافیایی تغییر موقعیت داده و میزان نور دریافتی را تنظیم کند.

برای مثال، مردم اسکاتلند نسبت به مردم مصر بسیار بیشتر می‌توانند با نور خورشید کنار بیایند. در طول روز، اطلاعات به روزرسانی زمان واقعی real time به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شود.

گفته می‌شود علاوه بر دستگاه Solitair، وسیله‌های کنترل کننده‌ نور خورشید دیگری هم در بازار وجود دارند اما وجه تمایز این وسیله اینست که قادر به ارائه اطلاعات شخصی متناسب با وضعیت هر فرد است.

یکی از مخترعین به نام پیتر لوبک که در زمینه تکنولوژی این وسیله با شرکت مشاوران توسعه محصول کمبریج همکاری داشته می‌گوید: ما در زمینه اندازه گیری رنگ، نورشناسی و تجزیه تصاویر بسیار خوب بوده ایم. براین اساس، تخصص خود را در زمینه‌های مختلف گردهم آوردیم تا پوست بدن انسان را به روش بسیار بدیعی مورد مطالعه قرار داده و اطلاعات آن را به یک گوشی هوشمند انتقال دهیم.

وی افزود: این دستگاه یک پارامتر دیگر را نیز درنظر گرفته است – آیا کابر از کرم‌های ضد آفتاب هم استفاده کرده است یا خیر. البته این دستگاه جایگزینی برای کرم‌های ضد آفتاب نیست اما اطلاعاتی مبنی براینکه چه چیزی برای شما خوب بوده و باتوجه به نوع پوستتان، SPF لازم، محلی که شخص باید قرار بگیرد و تغییر موقعیت در طول روز را تعیین می‌کند.
البته برنامه‌ای نیز در دست است تا اندازه این وسیله را به کمتر از یک دکمه کاهش داده تا کاملا نامحسوس بوده و به راحتی در لباس جای داده شود.


۲

کد خبر: # 149512011758

دیدگاهتان را بنویسید