اجرای طرح MCMC فرصت طلایی برای نجات بیمار

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از حذف مراحل اداری پذیرش و حفظ فرصت طلایی برای نجات بیمار با اجرایی شدن طرح MCMC خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، محمدرضا حسنی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با اشاره به طرح MCMC، بیان کرد: با اجرای این طرح، پایش و مراقبت و ارائه خدمات در اورژانس های بیمارستانی به صورت تصویری و نرم افزاری می شود تا بر نحوه ارائه خدمات نظارت کافی صورت گیرد.

وی افزود: واحد پذیرش بیمارستان ها و اطلاعات اشغال تخت های بیمارستانی با استفاده از نرم فزار در اختیار آمبولانس های مرکز اورژانس قرار می گیرد، تا کارشناسان هماهنگی های لازم را برای انتقال بیماران به بیمارستان بهتر و سریع تر انجام دهند.

حسنی ادامه داد: واحد اورژانس یکی از بیمارستان ها به این سامانه متصل شده است و بیمارستان های دیگر نیز به تدریج متصل می شود.

وی به ارائه خدمات نوین اورژانس در ۲ حوزه سکته های مغزی و قلبی اشاره کرد و افزود: با توجه به این که حدود ۴۵ درصد مرگ و میرها به دلیل سکته است، اورژانس طرحی را به نام ۷۲۴ ویژه سکته های حاد قلبی و ۲۴۷ ویژه سکته حاد مغزی برای امدادرسانی سریع به این بیماران پیش بینی کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با اشاره به تکمیل۵۰ درصد این طرح، تاکید کرد: در این طرح زنجیره ای ارائه خدمات فوریتی و درمانی انجام می شود و مقدمات انتقال بیمار پس از نخستین تماس با مرکز اورژانس، به بیمارستانی که دارای تجهیزات مرتبط است، فراهم می شود.

وی با بیان اینکه حذف مراحل اداری پذیرش و حفظ فرصت طلایی برای نجات بیمار از مزیت های طرح است، ادامه داد: در گذشته بیمار پس از انتقال به بیمارستان، فرآیندهایی را برای تشخیص بیماری طی می کرد که زمان طلایی از دست می رفت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم در پایان با اشاره به این که بیماران با سابقه سکته های قلبی و مغزی در لیست دریافت این خدمات قرار می گیرند، اظهارکرد: در گذشته امکان گرفتن نوار قلب بر بالین بیمار وجود نداشت که با اجرای این طرح گرفتن نوار قلب، ارسال همزمان آن به بیمارستان و بررسی توسط متخصص امکانپذیر می شود.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149607243730

دیدگاهتان را بنویسید