ابزارآلات نامناسب هر سال موجب مرگ شماری از هموطنان می شود

به گزارش صبای سلامت ، سانحه‌های کاری هر سال موجب مرگ شماری از هموطنان می‌شود، مرگ‌هایی که بخش زیادی از آن به علت بی‌دقتی و استفاده از ابزارآلات نامناسب است.

مدیرکل امور آموزش و کارآموزی سازمان پزشکی قانونی می‌گوید: ۹۰درصد این اتفاقات و تلفات می‌تواند با رعایت اصول ایمنی در محیط کار و استفاده از ابزارآلات صنعتی ایمن رخ ندهد، مصدومیت‌هایی که موقتی یا همیشگی، افرادی را از کار افتاده و نان‌آورانی را خانه‌نشین می‌کند.

بخش عمده‌ای از این حوادث به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن اصول ایمنی کار اتفاق می‌افتد البته این حوادث با تمهیدات جدی از سوی کارگر یا کارفرما و حفظ سلامت محیط کار و دستگاه‌ها و تجهیزات ایمنی قابل پیشگیری است.

عباس مینوی، مدیرکل امور آموزش و کارآموزی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت : در ۱۰سال گذشته (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷)، ۱۵ هزار و ۹۹۷ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که ۱۵ هزار و ۷۶۷ نفر از این افراد مرد و ۲۳۰ نفر زن بودند.

او می‌افزاید: در ۱۰ سال گذشته بیشترین آمار تلفات حوادث کار در سه استان تهران با ۳ هزار و ۳۷۱، اصفهان با هزار و ۳۸۳ و خراسان‌رضوی با ۸۸۰ فوتی ثبت شده‌است که در مجموع ۵ هزار و ۶۳۴ نفر از تلفات را در برمی‌گیرد.

این اخبار را که می‌توان تحت عنوان فاجعه یاد کرد، تبدیل به یکی از اخبار‌های روزمره زندگی‌ همه شده‌ است.

سالانه بخش زیادی از بودجه سازمان حوادث غیرمترقبه صرف حوادث ناشی از کار با دستگاه‌های غیراستاندارد و رعایت نکردن اصول اولیه ایمنی می‌شود.

اما چه راهکاری دارد؟

به نقل از مدیرکل امور آموزش و کارآموزی سازمان پزشکی قانونی: با رعایت کردن اصول ایمنی و آموزش کامل کار با دستگاه‌ها قبل از شروع کار صنعتگر می‌توان این آمار و ارقام را تا ۳۰درصد کاهش داد.

اما استفاده ‌از لوازم و ابزارآلات صنعتی استاندارد با درجه کیفیت مناسب می‌تواند این خطرات را تا ۷۰درصد کاهش داده و بازدهی و کارایی صنعتگر را نیز تا ۶۰درصد ارتقا دهد.

گروه صنعتی شاهرخ، با نام تجاری شاهرخ با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه‌­ مصنوعات فلزی با هدف ساخت و تولید مبلمان صنعتی مفتخر است به عنوان سازنده انواع جعبه ابزارهای کارگاهی، میز کار حرفه‌ای، کمدهای صنعتی، جعبه ابزارهای مونتاژکاری، قفسه‌های انبارشی، محافظ قالب برک و پانچ، محافظ کلت‌های CNC، خدمت‌رسان صنعتکاران و فعالان این عرصه باشد. گروه صنعتی شاهرخ با تلاش مستمر، با تکیه بر کادری مجرب در تحقیق، اجرا و توسعه، مسیر همکاری با شرکت‌­ها و فروشگاه‌­های صنعتی معتبر داخلی و خارجی را به خوبی پیموده است.

در حال حاضر شاهرخ توانسته با آنالیز دقیق نیاز بازار داخلی و خارجی و بهره‌گیری از علم و فن‌آوری روز دنیا محصولات متنوع و با کیفیت مطلوب ارائه کند که از لحاظ کیفی دارای ایمنی بالا، سـرعت عمل در کاربری، ظرافت و زیبایی است و از این طریق توانسته به بزرگترین تولیدکننده‌ی مبلمان صنعتی در منطقه تبدیل شود.

شایان ذکر است که گروه صنعتی شاهرخ، طراح و تولیدکننده مبلمان صنعتی و ابزارآلات کارگاهی، امسال در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت تهران حضور دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با حضور الی  در نمایشگاه از ۱۰ درصد تخفیف و ۵ درصد از مبلغ خرید به عنوان هدیه که ویژه مصرف‌کنندگان تا پایان مهرماه ۹۸ در نظر گرفته‌ شده‌است نیز بهره‌مند شوند. این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مهر ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و گروه صنعتی شاهرخ در سالن  ۳۱B – غرفه ۱۶ حضور خواهد داشت.

کد خبر: # 149807237961

دیدگاهتان را بنویسید