آغاز تربیت “اورژانس‌یار” از سوی وزارت بهداشت

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت تربیت “اورژانس‌یار” خبر داد و گفت: آموزش ۵۰ ساعته تربیت اورژانس یار در وزارت بهداشت شروع شده و درحال حاضر ۲۰ تن از کارکنان علاقمند این وزارتخانه موفق شدند پس از گذراندن دوره مربوطه، تحت عنوان اورژانس یار فعالیت کنند.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر میرکتولی ، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در این باره گفت: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص آموزش افراد جامعه در ۱۱ گروه هدف تقسیم بندی و انجام شده است، آموزش کارمندان نیز به عنوان یکی از این گروه‌ها در حال اجرا است.

وی گفت: آموزش‌های اورژانس یار در سطوح مختلف از دوره‌های ۱۲ ساعته تا دوره امدادگر اورژانس که یک دوره ۵۰ ساعته است، برگزار می‌شود. در این دوره افراد مهارت‌های مهمی در ارتباط با کمک‌های اولیه و همچنین اقدامات ساده و اولیه حفظ حیات مثل احیای قلبی ریوی، مسمومیت‌ها، کنترل خونریزی، آتل بندی، مواجهه با بیمار بیهوش، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، تشنج و … بصورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، وی افزود: آموزش ۵۰ ساعته تربیت اورژانس یار در وزارت بهداشت به عنوان اولین وزارتخانه دولت شروع و درحال حاضر تعداد ۲۰ نفر از کارکنان علاقمند این وزارتخانه موفق شدند پس از گذراندن دوره ۵۰ ساعته، پس از قبولی در آزمون تئوری و عملی، تحت عنوان اورژانس یار فعالیت کنند. این آموزش‌ها بصورت مداوم به تمامی کارمندان ارائه خواهد شد.

معاون آموزش سازمان اورژانس در ادامه افزود: با توجه به ضرورت یادگیری این مهارت‌ها، تمامی کارمندان بخش‌های دولتی و همچنین خصوصی می‌توانند با مراجعه به مراکز اورژانس استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین در تهران به مرکز اورژانس تهران مراجعه یا در سایت سازمان اورژانس کشور به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir ثبت نام کنند.

کد خبر: # 149711215713

دیدگاهتان را بنویسید