قائم‌مقام وزیر نیرو :

کمتر از یک درصد جمعیت شهری زیر پوشش آب آشامیدنی ناسالم

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری زیر پوشش آب آشامیدنی سالم و بهداشتی براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی WHO هستند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایسنا، ستار محمودی در هشتمین گردهمایی مشترک ایران و ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه‌ای با حضور ایران و کشور آلمان داد و اظهار کرد: انتظار می‌رود که در این دبیرخانه علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی به تعریف پروژه‌هایی که نقش‌آفرین آن بخش خصوصی دو کشور باشد توجه شود.

به گفته وی، ایجاد این ارتباطات می‌تواند موضوع افزایش همکاری اقتصادی و تبادل تجربیات بین دو کشور باشد. همچنین با توجه به سابقه همکاری ایران و آلمان می‌توان این کشور را یک شریک خوب در حوزه آب دانست.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: ما در زمینه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی با آلمان به عنوان یک خط مشی بلندمدت نگاه خواهیم کرد برهمین اساس باید از هم‌اکنون بتوانیم در حوزه محیط زیست، آب و فاضلاب گام‌های محکم‌تری برداریم.

محمودی با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی ایران، توضیح داد: این شرایط موجب شد تا ایران بتواند در زمینه‌های آب و فاضلاب به عنوان یک کشور که به مساله بهداشت و محیط زیست توجه ویژه دارد شناخته شود.

وی با اشاره به شرایط آب‌رسانی روستایی در ایران، گفت: از زمانی که شرکت‌های‌ آب و فاضلاب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند شاهد افزایش شاخص در این حوزه بوده‌ایم به‌طوری که در حال حاضر شاخص آب‌رسانی روستایی از مرز ۸۰ درصد گذشته است.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به همکاری‌های ایران با کشور آلمان در سال‌های گذشته، اظهار کرد: تاکنون همکاری‌های خوبی با این کشور داشته‌ایم، اما قدیمی‌ترین و پیشرفته‌ترین نوع همکاری با ایالت وستفالن بوده است که امیدواریم از این به بعد شرایط به نحو بهتری پیش رود.

 

کد خبر: # 149512081947

دیدگاهتان را بنویسید