پیش شرط خروج مراکز تجاری از شهر چیست؟

تغییر ذائقه مردم و نیاز آنان به مراکز تجاری همراه با امکانات رفاهی و تفریحی لازمه زندگی شهری است.
به گزارش صبای سلامت، سادات نجفی، عضو انجمن صنفی کارفرمایی مراکز تجاری  با بیان این مطلب افزود: وقتی صحبت از خروج مراکز تجاری می شود صحبت از خروج یک اداره نیست بلکه از مراکزی صحبت می کنیم که با هزینه های گزافی ساخته شده اند، ضمن اینکه قبلا هیچ طرح و برنامه ای برای ساخت این مراکز وجود نداشته است.
وی تغییر ذائقه مردم و نیاز آنان  به مراکز تجاری  همراه با امکانات رفاهی و تفریحی را لازمه زندگی شهری  دانست و افزود در حال حاضربرخی  مراکز تجاری بدون در نظر گرفتن ابعاد خیابان و مسائل ترافیکی ایجاد شده اند.
وی ادامه داد: اما امیدواریم در آینده با تشکیل تشکل های صنفی کارفرمایی مراکز تجاری، شاهد برنامه ریزی و رعایت استانداردهای لازم در ساخت  و بهره برداری از مراکز تجاری باشیم و بتوان از این  به بعد مراکز در حال ساخت را علمی تر پیش برد.
به نظر می رسد اگر روزی مقرر شود مراکز تجاری از شهر خارج شود با مقاومت صاحبان این مراکز که عمدتا خصوصی اند مواجه شویم ، با این وجود ،خروج آنها  مستلزم پیش بینی امکانات تردد و وسائل حمل و نقل سریع و در دسترس است .
عضو انجمن صنفی کارفرمایی مراکز تجاری نیز یکی از پیش شرط های خروج مراکز تجاری از شهر را توسعه وسائل حمل و نقل عمومی دانست و گفت: اینکه مراکز تجاری منجر به آلودگی هوا می شوند باید گفت به اعتقاد من عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران تردد شهروندان غیر بومی است.
نجفی در رادیو سلامت اظهارداشت: بنابراین در وهله اول باید خطوط مترو در شهرهای اقماری تهران توسعه یابند ،به هرحال این مراکز تامین کننده بخشی از  اوقات فراغت شهروندان هستند.

کد خبر: # 149604123405

دیدگاهتان را بنویسید