رئيس فرهنگستان علوم پزشكي

وزیر بهداشت قاطعانه برخورد کند

انتشار تبلیغات نادرست در حوزه سلامت ، خیانت در حوزه سلامت محسوب می شود. آنها قصد دارند تا در سلامت مردم مشکل ایجاد کنند.
به گزارش صبای سلامت، دکتر سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان وضعیت مناسبی نداشت، افزود: در آن سال ها، ۱۱ هزاز نفر نوزاد ـ ۴ هفته اول زندگی شان ـ به دلیل اینکه واکسیناسیون صورت نمی گرفت فوت می کردند. بنابراین مرگ و میر نوزادان خیلی بالا بود.
وی با بیان اینکه عدم آگاهی مردم نسبت به نکات بهداشتی، اجرایی نشدن طرح واکسیناسیون از سوی وزارت بهداشت از دلایل مرگ و میر نوزادان در آن سال ها بوده است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه بسیج سلامت کودکان به همت وزارت بهداشت راه اندازی شد. آن زمان در نشستی که با حضور ریس جمهور وقت داشته ایم، ایشان انتخاب نام نیک، تربیت صحیح و توجه به سلامت جسمی کودک را جزء وظایف مهم والدین برشمردند.
مرندی ادامه داد: که خوشبختانه با اجرایی شدن طرح واکسیناسیون مرگ و میر نوزادان کاهش یافت و بحث بسیج سلامت در حوزه واکسیناسیون فلج اطفال نیز انجام شد که در آن سال ها از ۴۵۰ هزار نفر استفاده کردیم تا عرض ۹ ساعت واکسن فلج اطفال را به نوزادان تزریق نمودیم.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص باورهای نادرست پخش شده در رسانه ها و فضای مجازی گفت: برخی از افراد با تبلیغات نادرست به شیوه ای اذهان عمومی را مشوش می کنند و آدرس دهی غلط از برنامه های کشوری در حوزه سلامت به مردم می دهند. بویژه در خصوص واکسن کزاز که در فضای مجازی شاهد پخش برخی از صحبت های نادرست هستیم.
وی در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت ادامه داد: طب سنتی یک دانش چندین ساله در کشور و دنیا است و مطالبی که در فضای مجازی نقل می شود دوروغ محض است. این گونه افراد که شایعه پراکنی می کنند اگر ذره ای وجدان دارند مدرک ارائه دهند.. حرفهای بی ربط ذهن مردم رو مخدوش می کند و گناه کبیر است.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه بیان کرد: انتشار این گونه مطلب خیانت در حوزه سلامت محسوب می شود. آنها قصد دارند تا در سلامت مردم مشکل ایجاد کنند. مرگ و میر و هزینه های کشور را بلالا ببرند.
وی در پایان اظهارداشت: نیروی انتظامی این افراد را پیدا کند و به طور جدب با آنها برخورد نماید. از وزیر محترم بهداشت نیز در خواست می کنیم که با این گونه مسائل برخورد کند و پیگیری نمایند.

کد خبر: # 149608134049

دیدگاهتان را بنویسید