منازل را دوره ای با حشره کش ارگانیک سمپاشی کنید

توصیه آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده :

منازل را دوره ای با حشره کش ارگانیک سمپاشی کنید

صبای سلامت _ پیرتروم نوعی حشره کش ارگانیک می باشد که در ایالات متحده به طور گسترده در سمپاشی ارگانیک منازل استفاده می شود. ماده فعال آن، pyrethrin می باشد که، از یک نوع گیاه گل داودی،که در کشورهای کنیا، رواندا، تانزانیا و اکوادور رشد می کند استخراج شده است.

pyrethrin روی اکثر حشرات حتی در غلظت های بسیار پایین تاثیر گذار است و جهت سمپاشی بهداشتی و کنترل در اماکن مسکونی یکی از بهترین گزینه های سموم ارگانیک می باشد.
این ماده به سرعت در حشرات تاثیر می گذارد، و باعث  knock downn شدن حشره می گردد. حشرات تقریبا بلافاصله پس از مواجهه با این ماده خود را از سطح تماس رها کرده و به زمین می افتد، در ادامه این ماده باعث مرگ حشرات می شود.

در عین حال غلظت پایین ماده، در همه گونه های حشرات بدین گونه عمل نمی کند و بسیاری از حشرات پس از مرحله افتادن اولیه بهبود می یابند که در این موارد جهت تاثیر بیشتر از غلظت بالای حشره کش همراه با مخلوط  کمکی (Synergist)، مانند butoxide piperonyl  استفاده می گردد.


Pyrethrinn در حشرات بسیار تحریک کننده است. و در حشرات ایجاد حالت گر گرفتگی  و سوزش شدید می کند ، این حالت باعث بیرون کشیدن حشره به خارج از پناهگاه خود می شود. در سمپاشی ساس تخت خواب این ماده می تواند به خوبی عمل کند، سمپاشی ارگانیک با این ماده باعث تحریک شدید ساس ها شده و آنها را از درز و شکاف هایی که پنهان شده اند بیرون کند، که این عمل باعث می شود حشره با درصد بیشتری از آفت کش روبرو گردد.

سمپاشی ارگانیک با سم پیرتروم برای پستانداران غیر سمی  است، و آن را در دسته امن ترین حشره کش ها طبقه بندی می کنند . آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده استفاده از آن را بیش از هر حشره کش دیگر  تایید کرده است.
ماده سمی pyrethrin تحت نام  تجاری پیرتروم Pyrethrumm در دسترس بوده و در سمپاشی های منازل که حساسیت ویژه ای جهت انتخاب سم بهداشتی را داراست استفاده می گردد.

 

کد خبر: # 14951007816

دیدگاهتان را بنویسید