داور اولیه جایزه ایثار و رسانه:

مغفول ماندن سوژه فداکاری برای جامعه مضر است

داور اولیه بخش ایثار و شهادت در جایزه ایثار و رسانه ، الگوها را یکی از مباحث مهمی عنوان کرد که در حوزه ایثارگری مطرح است و باید بتوان الگوها و اتفاقاتی که در این زمینه رخ می‌دهد را به وسیله رسانه‌ها انتشار داد.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایسنا، دکترحسین زکریائی با بیان اینکه رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ دگرخواهی و نیکوکاری باید انگیزه لازم را داشته باشند، گفت: چیزی که اکنون در عرصه رسانه‌ دیده می‌شود این است که انگیزه لازم برای پرداختن به موضوع ایثار و فداکاری وجود ندارد و این بی‌انگیزگی برای آینده خوب نیست. لذا، برگزاری چنین همایش‌هایی به انگیزه گرفتن رسانه‌ها کمک می‌کند و سبب خواهد شد تا رسانه‌ها بیشتر از گذشته به مفاهیم فداکاری و مهرورزی توجه کنند.


وی ادامه داد: وقتی در این مراسم بین آثار رسانه‌ها داوری می‌کنیم و از بین آن‌ها تعدادی به عنوان آثار برتر انتخاب می‌شود، خبرنگاران به این باور می‌رسند که قلم فرسایی آن‌ها هم ارزش دارد و از دید مسئولان دور نمانده است. این روش خود بازدهی کار را بالا می‌برد و به نظر من باید این جشنواره زودتر از این‌ها برگزار می‌شد.


زکریایی، مغفول ماندن سوژه‌های فداکاری و ازخودگذشتگی را برای جامعه مضر خواند و گفت: ما از دینی پیروی می‌کنیم که خود منادی ایثارگری و مهربانی است، اما متاسفانه رسانه‌ها آنقدر در حاشیه سیاست غرق شده‌اند که مصادیق دگرخواهی و فداکاری را فراموش کرده‌اند. من بر این باورم که اگر فرهنگ دگرخواهی و مهرورزی در جامعه رشد پیدا کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ چرا که بسیاری از چالش‌های جامعه ما نشات گرفته از عدم گذشت و عدم فداکاری است.


این عضو شورای مرکزی انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس، ایثار جان را نهایت فداکاری افراد در جبهه و جنگ خواند و در خصوص برگزاری مراسم ایثار و رسانه در ترویج فرهنگ فداکاری توضیح داد: رزمندگان و ایثارگرانی که برای دفاع از میهن و مردم به جبهه‌ها رفتند می‌توانند بهترین الگو برای جامعه باشند. اگر ایثارگریی‌هایی که در زمان جنگ رخ داد را در قالب هنر عرضه کنیم، مردم تاثیر بسیاری خواهند گرفت و مطمئنا از نیکوکاران و دگرخواهان آن زمان الگو برداری می‌کنند.


زکریایی تعداد مراسم‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت برگزار شده را مناسب خواند و بیان کرد: لازم است در حوزه ایثار اجتماعی هم بیش از این‌ها کار کنیم و امیدوارم که برگزاری نخستین جشنواره ایثار و رسانه به اهداف خود دست پیدا کند. مردم ما تابلوی ایثار را در مقابل خود دارند و این یکی از برترین امتیازهایی است که کشورمان از آن بهره‌مند است و باید از آن بهره لازم را ببریم.البته ناگفته نماند امروز در جامعه بین المللی در زمینه ازخودگذشتگی فعالیت‌های زیاد صورت می گیرد و همه کشورهایی که در جنگ جهانی دوم به نحوی درگیر بودن مصادیق از خودگذشتگی کهنه سربازان را به نسل امروز منتقل می کنند ومعتقدند بدین طریق می توانند جامعه خود را بیمه نمایند.

 

 

کد خبر: # 14951011972

دیدگاهتان را بنویسید