صفحه نخست / آخرین اخبار / کوچک کردن شکم کار سختی نیست

متخصص تغذیه و رژیم درمانی:

کوچک کردن شکم کار سختی نیست

تجمع چربی در بعضی نواحی بدن به مراتب خطرناکتراست، مثلا چربی زیر جلدی شاید از نظر ظاهری زیبا نباشد ولی به مراتب خطربیماری زایی کمتری نسبت به چربی احشایی که در شکم جمع می شود دارد .

به گزارش صبای سلامت، کورش صمدپور، با بیان این مطلب افزود: حتی افرادی که اضافه وزن ندارند؛ ولی شکم بزرگ دارند هم درخطرابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و مقاومت به انسولین هستند.
وی ادامه داد: چاقی شکم را میتوان با یک متر اندازه گرفت اگر بیش هر ۱۰۲ سانتی متر در آقایان و ۸۸ سانتی متر در خانمها باشد شما در خطر بیماریهای ناشی از چاقی شکم هستید البته درنژادهای مختلف این اعداد کمی فرق می کند. اگرمی خواهید خطر بیماری کمتر شود اندازه شکم باید از این مقادیر کمتر باشد.
ایمن متخصص تغذیه گفت: با افزایش سن میزان متابولیسم بدن کاهش پیدامی کند و نیاز به کالری نسبت به قبل کمتر می شود و بخصوص در خا نمها بعد از سن یائسگی بعلت کاهش هورمون های استروژن وپروژسترون تجمع چربی در ناحیه شکم افزایش پیدامی کند.
وی با بیان اینکه کوچک کردن شکم به نظر کار سختی می آید و اکثریت افراد خود را ناتوان در این مورد می دانند در حالیکه با رعایت چندین نکته میتوانید دور شکم متناسبی داشته باشید، و افزود: مصرف قند ، شکر و نوشیدنیهای شیرین را قطع کنید: فروکتوز موجود دراکثر شیرینها و شکرهای تصفیه شده در کبد متابولیزه شود و وقتی کبد با مقدار زیاد مواجه بشود آنرا تبدیل به چربی می کند و باعث چاقی شکم و کبد چرب می شودو این به مراتب در نوشیدنیهای شیرین (آبمیوهای صنعتی شیرین) بیشتر اتفاق میافتد. در مورد میوه های تازه وکامل مشکلی نیست و خوردن انها به مقدار کافی تاکید می گردد
وی در گفتگو با رادیو سلامت با تاکید بر اینکه برای کم کردن چاقی شکم، می بایست پروتئین بیشتری مصرف شود، ادامه داد: دریافت پروتئین کافی روش موثری در کاهش وزن و کوچک کردن شکم می باشد سعی کنید بیست و پنج تا سی درصد کالری روزانه شما ازپروتئین های خوب باشد
صمدپور در ادامه به کربوهیدارتها اشاره کرد و گفت: برنج ، نان ،ماکارونی ،سیب زمینی و …….محدود کنید مطالعات متعدد نشان داده است محدود کردن کربوهیدارتها نتیجه بهتری نسبت به محدودکردن چربیها دارد . البته کربوهیدارتها به صورت کامل قطع نکنید بلکه به مقدار محدود از نوع تصفیه نشده و سبوس داراستفاده بشود
وی با تاکید بر اینکه فیبر به خصوص فیبرهای محلول زیاد مصرف کنید، بیان کرد: سعی کنید روزانه مقدارکافی فیبررادر برنامه غذاییتان بگنجانید. سبزیجات، میوه هاو همچنین حبوبات منابع خوب فیبر هستند
این متخصص تغذیه در پایان به انجام فعالیت های بدنی و ورزش منظم اشاره و اظهارداشت: در کنار رژیم غذایی ورزشهای هوازی مثل پیاده روی ،شنا کردن،دوچرخه سواری و …. در کوچک کردن شکم بسیار موثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس