مجموعه «راهنمای نشر و نگارش» منتشر شد

مجوعه ۷جلدی کتب «راهنمای نشر و نگارش(APA)» ترجمه و توسط انتشارات پشتیبان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

به گزارش صبای سلامت، مجوعه ۷جلدی کتب «راهنمای نشر و نگارش(APA)» و همچنین کتاب «جامع راهنمای نشر APA» به همت کارگروه ترجمه APA (به سرپرستی هانیه عظیم‌زادگان و تعدادی از دانشجویان ارشد مترجمی دانشکده زبان و ادبیات خارجه) ترجمه و توسط انتشارات پشتیبان منتشر و وارد بازار کتاب شد.

هانیه عظیم‌زادگان هدف از ترجمه این مجموعه را ارائه دستورالعملی جامع و علمی بر اساس سبک نگارش APA عنوان کرد، که برای نگارش دستاوردهای پژوهشی، پایان نامه‌ها و سایر گزارشات علمی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید بکار می‌رود.

وی تاکید کرد: هر پژوهشگر در یک سری رشته‌های خاص وقتی می‌خواهد اثر مکتوب خود را در فرمت پروپوزال، پایان‌نامه یا مقاله ISI بنویسد، ناگزیر است که از سبک نگارش APA استفاده کنند.

عظیم‌زادگان در ادامه دلایل ترجمه این مجموعه به صورت کارگاهی را تشویق ۱۷ نفر از دانشجویان این حوزه به آشنایی و فراگیری استانداردهای چاپ و نشر همچنین روش خلق محتوا از ابتدا تا تبدیل شدن به کتاب ذکر کرد که با هدف آشنایی مترجمین آکادمیک با روش‌های تئوری و اجرایی به شرح ذیل انجام پذیرفت.

جلد ۱(روش نگارش علوم رفتاری و اجتماعی): به همت هانیه عظیم‌زادگان، ساناز فرهت و نرگس سادات مشرف، جلد ۲ (ساختار و محتوای اثر مکتوب): به همت فریبا احمد سامعی، زهره جعفرزاده و پرستو داوودی شیرازی مطلق‌فرد، جلد ۳ (نگارش مختصر و مفید): به همت هانیه عظیم‌زادگان، هلی عزیزی و علی شایان‌فر، جلد ۴ (مکانیک‌های‌ سبک نگارش): به همت هانیه عظیم‌زادگان، الناز عظیمی و فرخ زندآور، جلد ۵ (ارائه نتایج): هانیه عظیم‌زادگان، یگانه کاظمی و بهنوش ثریای ضرغامی خمسه، جلد ۶ (اعتبار بخشیدن به منابع): به همت امیریعقوبی، محبوبه سادات یاسینی و شیماالسادات طباطبائی سپهر و • جلد ۷ (نمونه‌هایی از منابع): به همت عبدالعزیز عبدالهی، اکرم غلامزاده و سمانه سادات صبح گل، عناوین جلدهای هفت‌گانه این مجموعه است.

لازم به ذکر است نسخه چاپی «مجموعه کتب ۷ جلدی راهنمای نشر به روش APA» و کتاب جامع راهنمای نشر APA که توسط انجمن روانشناسی ایالات متحده تهیه و با ترجمه هانیه عظیم‌زادگان و جمعی از همکاران، توسط انتشارات پشتیبان منتشر شده است در فروشگاه محصولات این نشر ( کتابفروشی دانشجو؛ واقع در خیابان انقلاب-مقابل درب دانشگاه تهران) عرضه خواهد شد.

همچنین نسخه الکترونیک کتب یاد شده نیز از طریق اپلیکیشن و سایت کتابراه(ketabrah.ir) قابل دریافت و بهره برداری است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی انتشارات پشتیبان (۸۶۰۳۶۴۲۳- ۰۹۱۲۷۲۲۷۲۸۴) تماس برقرار کنند.

کد خبر: # 149611294914

دیدگاهتان را بنویسید