وقتی که کارشناس واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵در اتاق دیسپچ متوجه می شود:

متوفی پدرش است

وقتی که کارشناس واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵در اتاق دیسپچ(مرکز ارتباطات اورژانس) در حین انجام وظیفه، و دریافت مشخصات مصدوم فوت شده از محل حادثه تصادفی، متوجه می شود که متوفی پدر خود می باشد

به گزارش صبای سلامت، لحظاتی پیش در ستاد فرماندهی عملیات اربعین حسینی واقع در مرکز فوریت های پزشکی مهران متوجه بیقراری آقای علی اصغر عبدی یکی از کارشناسان واحد ارتباطات ۱۱۵ مهران
شدیم، وقتی جویا قضیه شدیم، متوجه این واقعیت شدیم که در ماموریتی که هدایت عملیات را ایشان بعهده داشت، مصدوم حادثه که فوت نموده و از شدت حادثه قابل شناسایی نبود پس از بررسی مدارک شناسایی همراه بیمار و اعلام از طریق بیسیم،  متاسفانه متوجه شد که متوفی پدر وی می باشد.

مرکز دیسپچ در مراکز فوریت های پزشکی سازمان اورژانس کشور مکانی است که به صورت شبانه روزی پس از دریافت درخواست مددجویان، و گرفتن شرح حال و آدرس حادثه از طریق تلفن ۱۱۵ همزمان علاوه بر انتقال اطلاعات به تکنسین های عملیاتی و اعزام آنها به محل حادثه، با ارائه راهنمایی های حیاتی به تماس گیرنده، تا قبل از رسیدن تکنسین های عملیاتی به محل حادثه، به بیمار یا مصدومان وظیفه ی خطیر و پر استرس هدایت را بعهده دارد و در صورت نیاز هماهنگی ارتباط بین تکنسین های عملیاتی با پزشکان مشاور و مراکز درمانی جهت انتقال بیمار یا مصدوم بعهده ایشان می باشد.

و نهایتا تمامی اقدامات انجام شده و اطلاعات ماموریت ها را با ذکر مشخصات بیمار یا مصدوم در سامانه ثبت می نماید.

حساسیت و فشار روحی این واحد در اورژانس در آنجایی هست که هم زمان هدایت چند اکیپ عملیاتی را بعهده داشته و ضمن هماهنگی های ذکر شده، نگران بیماران بدحالی هستند که با هدایت و هماهنگی ایشان به اولین مرکز درمانی انتقال می یابند.

کد خبر: # 149608073965

دیدگاهتان را بنویسید