مایعات «ولرم» و «نیمه گرم»، فرصتی برای جبران قند و املاح از دست رفته روزه داران

برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه داران وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه ها خودداری کنند.
به گزارش صبای سلامت، دکتر منصور رضایی ، متخصص تغذیه در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به رعایت اصول تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان گفت: همان طور که می دانید افراد در ایام مبارک رمضان متأسفانه، برای برطرف کردن افت قند و عطش با مصرف مایعات شیرین و سرد مثل نوشابه ها به استقبال افطار می روند که این کار، بسیار اشتباه است.
وی ادامه داد: توصیه ما این است که اگر افراد می خواهند مایعات و مواد قندی را که در طول روز از دست داده اند، در وعده افطار جبران کنند باید وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه ها به شدت خودداری کنند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف مایعات سرد در ایام ماه مبارک رمضان، اصلاً توصیه نمی شود، بیان کرد: بهتر است برای افطار از مایعات ولرم مثل چای و عسل یا خرما استفاده کرد. این ترکیبات، برای جبران قند و املاح از دست رفته بدن افراد روزه دار، بسیار مفید هستند.

کد خبر: # 149603273219

دیدگاهتان را بنویسید