ماشین های تاریخی آمریکا

صبای سلامت – باید از کارل بنز ممنون بود که با اختراع "موتورواگن" در سال ۱۸۸۶ مقدمه‌ای را برای صنعت بزرگ خودروسازی آغاز کرد، ولی در سال ۱۹۰۴ میلادی ایالت متحده توانست خود را در صنعت خودروسازی پیدا کند و در سال ۱۹۱۳ میلادی بیش از ۸۰ درصد از تمام خودروهای عرضه شده در بازار جهانی را به نام خود ثبت کند.  
بنابراین می توان به نوعی آمریکا را مهمترین کشور در رابطه با فراگیر شدن صنعت خودروسازی دانست.
در بخش قبل ۵ خودروی تاریخ ساز آمریکایی را که شامل فورد مدل T، فورد مدل ۱۸، دویزنبرگ مدل SJ، جیپ MB و اولدزموبیل راکت ۸۸ می‌شد را مورد بررسی قرار دادیم و حالا در این مقاله قصد داریم ۵ خودروی باقی مانده را مورد بررسی قرار دهیم.
۱- شورلت کوروت
ساخت اولین شورلت کوروت به سال ۱۹۵۳ میلادی باز می‌گردد. این خودرو ۱۰ سال مسن‌تر از خودروی پورشه ۹۱۱ است، با این حال یکی از رقبای اصلی این خودرو به شمار می‌رود. گفتنی است که در دهه ۷۰ میلادی، این خودرو با پیشرانه‌ای ۱۶۵ اسب بخاری توانست انقلابی به پا کند و میراث خود را تا به امروز حفظ کند. در آخرین مدل هم شاهد استفاده از یک موتور ۶۵۰ اسب بخاری بر روی مدل Z06 هستیم که با توجه به عملکرد و تکنولوژی بالا، قیمتی ۲ الی ۳ برابر کمتر از رقبایش دارد و همین مورد باعث جذابیت آن شده است.
 

شورولت کوروت


۲- فورد موستانگ
فورد موستانگ نه تنها ارائه دهنده یک سبک جدید در دنیای خودرو بود، بلکه یکی از اولین اتومبیل‌هایی به شمار می‌رفت که برای یک جمعیت خاص طرحی و تولید شده است. جمعیتی که علاقه وافری به قدرت و عضلانی بودن خودروهایشان دارند و سال‌های متمادی منتظر برای ساخت خودروی مد نظرشان بوده‌اند، به همین دلیل در سال ۱۹۶۵ میلادی شرکت خودروسازی فورد توانست بیش از یک میلیون دستگاه را تنها در ۱۸ ماه اول تولید و به فروش برساند. آخرین نسل از فورد موستانگ هم با وجود تغییرات کلی، ولی باز هم پس از گذشت ۵۰ سال میراث دار پدربزرگانش است.

فورد موستانگ


۳- فورد GT
هنری فورد دوم پس از ۹ ماه مذاکره، در ۴ ژوئیه ۱۹۶۳ میلادی تصمیم گرفت با همکاری استودیو ایتالیایی مارانلو و همچنین امضای قرارداد ۱۰ میلیون دلاری با انزو فراری، موتورهای ۱۲ سیلندرش را در شاسی یک خودروی آمریکایی بکار بگیرد و از یک طراحی ایتالیایی برای توسعه خودرویش استفاده کند، ولی این معامله هرگز اتفاق نیافتاد و انزو فراری در آخرین لحظه پا پس کشید، همین موضوع باعث شد هنری فورد خشمگین شود و درست مثل فرچیو لامبورگینی، دست به تولید خودرویی اسپرت با اصالت کاملا آمریکایی بزند. خشمی که باعث شد در نهایت فورد GT40 در سال ۱۹۶۴ میلادی متولد شود و نسل دوم آن در سال ۲۰۰۶ میلادی معرفی شود.

فورد جی تی


۴- کرایسلر/ دوج مینی ون
در سال ۱۹۸۳ میلادی کرایسلر و دوج با ترکیب کاملی از صندلی‌های راحتی، قابلیت‌های بالا برای راننده در زمان خود و همچنین تعریف یک خودرو برای خانواده‌ها، خودرویی جدید مینی ون معرفی کند که توانست بدون اغراق اکثر خانواده‌های آمریکایی و حتی خانواده‌های سایر کشورها را به خود جذب کند. رقبای این خودرو همچون فولکس واگن و لانسیا طرح‌هایی مفهومی ارائه کرده بودند، ولی چیزی که مردم نیاز داشتند خودرویی واقعی بود که بتوانند از آن استفاده کنند. البته این سبک خودروها در همان زمان محبوبیتی بسیار بالا داشتند، ولی در این دهه محبوبیت آن‌ها به شدت افول کرده است.

ون چند منظوره کرایسلر دوج


۵- تسلا مدل S
بدون اغراق اگر تسلا مدل S نبود، تا الان خودروهای الکتریکی را در قالب نیسان لیف و یا دیگر خودروهای الکتریکی کوچک می‌شناختیم. ولی شرکت خودروسازی تسلا با نوآوری و انگیزه توانست خودرویی الکتریکی اسپرت با شتابی صفر تا صد ۳٫۲ ثانیه‌ای تولید کند تا نام آن در پیشگامان این صنعت جاودان شود. به لطف تسلا مدل S، خودروسازان دیگر همچون مرسدس بنز SLS AMG الکتریکی، پورشه الکتریکی "ماموریت E" و یا خیلی دیگر از خودروهای الکتریکی به تبعیت از تسلا مدل S به این بخش ورود پیدا می‌کنند.

تسلا اس

 

     متین 

کد خبر: # 149512282283

دیدگاهتان را بنویسید