معاون هماهنگی توزیع توانیر :

«شرکت مدیریت شبکه توزیع» ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی توزیع توانیر از موافقت ایجاد شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران توسط وزارت نیرو خبر داد و گفت: برای مدیریت متمرکز و انسجام بیشتر میان شرکت‌های توزیع برق، شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران در زیرمجموعه شرکت توانیر ایجاد خواهد شد.

 

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از فارس ، محمود رضا حقی فام  با اشاره به تشکیل شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران به پیشنهاد شرکت توانیر گفت: در حال حاضر ۳۹ شرکت توزیع برق و ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای و چند شرکت اقماری توسط شرکت توانیر مدیریت می‌شوند که البته این ۳۹ شرکت توزیع توسط معاونت توزیع شرکت توانیر هدایت و کنترل می‌شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه توانیر هدایت راهبردی و نظارت بر روی این شرکت‌ها است، اظهارداشت: شرکت‌های توزیع، فعالیت گسترده‌ای دارند و تعداد آنها زیاد است بنابراین برای اینکه این شرکتها زیر چتر حمایتی قرار گیرند و به صورت منسجم‌تر و اصولی‌تر ادامه فعالیت دهند پیشنهاد تشکیل شرکت مدیریت شبکه توزیع برق ایران در زیر مجموعه توانیر به وزارت نیرو ارائه شده است.

حقی‌فام ادامه داد: این پیشنهاد تقدیم وزارت نیرو شده و توافق تشکیل آن نیز جذب شده است که البته باید مقدمات قانونی و اجرایی آن شکل بگیرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: این شرکت قرار نیست که با شرکت توانیر رقابت کند و یا اقدامات موازی انجام دهد بنابراین همانطور که در سال‌های گذشته یک شرکت مدیریت شبکه برق ایران در زیر مجموعه توانیر تشکیل و وظیفه دیسپاچینگ برق را انجام می‌دهد این شرکت قصد دارد مدیریت شبکه توزیع را به صورت منسجم‌تر و اصولی‌تر انجام دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۶، اظهار داشت: در سال ۹۶ نیز طبق منوال سال‌های گذشته در بخش کاهش تلفات برنامه‌های بسیار خوبی بخش توزیع در دست اقدام دارد که امیدواریم بتوانیم مثل سال‌های گذشته توفیقات خوبی کسب کرده و تلفات شبکه توزیع را به زیر ۹ درصد برسانیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر اضافه کرد: اعتبار لازم برای تحقق این چشم انداز حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حقی فام افزود: همچنین نصب منابع ذخیره ای از جمله برنامه‌های مهم دیگر بخش توزیع برای سال ۹۶ است که با انجام آن می‌توان هم بحث پیک سایی و مدیریت مصرف را به خوبی پیش برد و هم اینکه تأمین برق در زمان اضطراری برای نقاط حیاتی، حساس و مهم کشور به مشکل بر نخورد.

 

کد خبر: # 149601202447

دیدگاهتان را بنویسید