«دنیای آبی» روی خط رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ ۱۹ اسفند ماه، در برنامه «داستان ها و آدم ها» قصه «دنیای آبی» نوشته پیمان اسماعیلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
به گزارش صبای سلامت، برنامه «داستان ها و آدم ها» با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و در ادامه روان‎شناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می پردازد.
این برنامه رادیویی، پنجشنبه به تحلیل روانشناختی داستان «دنیای آبی» به نویسندگی پیمان اسماعیلی و کارشناسی پونه مقیمی روانشناس اختصاص دارد.
در قسمتی از این داستان آمده است:
من یک‌بار از اقیانوس رد شدم و نمردم. چهارسال پیش، سوار قایق ماهی‌گیری کوچکی با سی‌وچهار تا جلیقه‌ی نجات. ما نودودو نفر بودیم که سوار شدیم و چهل‌ویک نفرمان سالم رسید استرالیا. برای کسی‌که زن بارداری را آرام هل داده و انداخته توی آب، رد شدن دوباره از این اقیانوس ترسناک است. حتی اگر بی‌خیال روی صندلیِ قایق بزرگی نشسته باشد و دختر و زنش هم زل زده باشند به آب شفاف اقیانوس و ماهی‌های خوش‌رنگی که آن زیر بین مرجان‌ها می‌چرخند؛ قایقی که از شهر کوچکی راه افتاده سمت صخره‌های بزرگ مرجانی. جایی‌که جنگل است و صخره‌هایی که زیر آب تا کیلومترها راه کشیده‌اند…
یادآور می شود، برنامه «داستان ها و آدم ها» کاری از گروه بهداشت روان رادیو سلامت، پنجشنبه ها (یک هفته در میان) از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه پخش می شود.

کد خبر: # 149512182007

دیدگاهتان را بنویسید