یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد

درمان دارویی، بهترین روش شکست اوتیت

روش دارویی، بهترین روش درمان التهاب و عفونت گوش است به شرطی که ثابت شود فرد سه، چهار بار در ۶ ماه دچار اتید مکرر شده باشد.

به گزارش صبای سلامت، دکتر علی اصغر پیوندی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی  گفت: دیده شده است بچه های زیر ده، دوازده سال با عفونت های مکرر به مطب پزشک مراجعه می کنند. به این ها اوتیت های (یا التهاب و عفونت گوش) مراجعه یا عود کننده گفته می شود که ممکن است سه تا چهار اتید در ۶ ماه باشد.
وی ادامه داد: علل ان ممکن است آلرژی باشد، لوزه سوم بزرگ باشد یا دستگاه ایمنی فرد مشکل داشته باشد یا در حلق و بینی، انسداد مکانیکی داشته باشد. در این موارد، درمان دارویی اتید حاد انجام می گیرد.
این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه بیان کرد: سه روش پیشگیری وجود دارد: یک روش، درمان با آنتی بیوتیک با دوز پایین است. توصیه می شود به مدت سه تا شش ماه در وعده شب مصرف شود. این نوع درمان باعث می شود سیستم دفاعی بیمار، مقاوم شود و برای اوتیت های بعدی به طور مکرر مراجعه نکند.
وی در گفتگو با برنامه یک نکته یک متخصص شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه روش دوم، جراحی است، تصریح کرد: اگر لوزه سوم به اندازه کافی بزرگ و مشکلات و انسدادهای مکانیکی ایجاد کرده باشد دیگر به درد بدن نمی خورد و آن را با جراحی از بدن خارج می کنیم.
پیوندی ادامه داد: روش سوم این است که پرده گوش را می شکافیم و روی آن لوله تهویه نصب می کنیم. با این عمل، ترشحات بیماری که دچار اوتیت است به کانال گوش هدایت می شود و علائم عفونی کمتری ایجاد می کند.
این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در پایان اظهارداشت: به نظر می رسد روش اول، بهترین روش است به شرطی که ثابت شود فرد سه، چهار بار در ۶ ماه دچار اوتیت مکرر شده باشد .

کد خبر: # 149608104026

دیدگاهتان را بنویسید