داوری آثار نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» چگونه است؟

دبیر کمیته داوری نخستین جشنواره مکشوری  پیشگیری از سوانح و حوادث که از سوی رادیو سلامت در حال برگزاری است به تشریح شیوه‌ داوری و ویژگی داوران این  جشنواره پرداخت.

به گزارش صبای سلامت سعید یوسفی بیله سواردر خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته داوری جشنواره  گفت: کمیته داوری نخستین  جشنواره  پیشگیری از سوانح و حوادث در ابتدای شهریورماه تشکیل شد و در حال حاضر با ارسال آثار از سوی علاقمندان  به دبیرخانه کار خود را آغاز کرده است و طرح‌ها، پیشنهادها و اقدام‌های عملیاتی و اجرایی در این کمیته کارشناسی شده و در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی و تقویم زمان‌بندی‌شده تا قبل از اختتامیه  برگزیدگان مشخص خواهند شد.

دبیر کمیته داوری  نخستین جشنواره ملی پیشگیری از سوانح و حوادث بر لزوم حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف در این ترکیب تاکید کرد و افزود: داورها براساس تجربه، دانش، تخصص و نقش تأثیرگذاری که در این حوزه دارند، انتخاب شده‌اند و  سعی کرده‌ایم از تمام جوانب به موضوع و حضور داوران توجه داشته باشیم.

یوسفی ادامه داد:  در میان داوران، اساتیدی از دانشگاه در حوزه‌های پزشکی و سلامت ، روان‌شناسی، علوم و ارتباطات اجتماعی ، جامعه شناسی و… حضور دارند تا ضمن ارائه نظرهای جامع و کامل، در انتخاب درست و شایسته‌ سهمی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به تخصصی بودن شبکه سلامت  و تنوع  قالب ها، ساختارها و بخش های مختلف جشنواره همچنین محتوا محور بودن آثار، برای داوری منصفانه در ابتدا آثار رسیده، در کمیته علمی بررسی می شود و سپس آثار منتخب غربالگری شده  به کمیته داوری نهایی ارسال می شود .

یوسفی به اهمیت پیشینه داوران اشاره کرد و افزود: به یقین، پیشینه کاری و سوابق عملی داوران در دستیابی به معیارها و شاخص‌های ارزیابی و در نهایت معرفی آثار برتر این جشنواره تأثیر بسزایی خواهد داشت .

دبیر کمیته داوران در گفتگو با برنامه «فرصت طلایی» شبکه رادیویی سلامت این جشنواره به تفکیک محورهای جشنواره پرداخت و گفت: با توجه به محورهای سه گانه جشنواره و تفاوت های آثار ارسالی در بخش های شنیداری ؛ دیداری و مکتوب  سعی شده است برای هریک از این گروه‌ها، شاخص‌های عمومی و اختصاصی تدوین شود و در هر سه بخش داوری جداگانه‌ای انجام خواهد شد به طوری که از سه حوزه سیما ؛ صدا و پژوهش (آثار مکتوب) نمایندگانی برای داوری حضور خواهند داشت.

وی در پایان اظهارداشت: این شاخص‌ها براساس امتیاز در اختیار داوران قرار می‌گیرد و آن‌ها پس از بررسی و رؤیت آثار، اعلام نظر می‌کنند، نکته قابل توجه این‌که هر یک از آثار با توجه به گروه مرتبط ارزیابی می‌شود.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149607023698

دیدگاهتان را بنویسید