خبرهای امیدوار کننده از انتخاب مدیری جوان و موفق برای سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران

صبای سلامت – بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی خدمانی، فرهنگی در حوزه رسیدگی به امور شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان در ایران اسلامی است. این سازمان یکی از مهم‌‌ترین نهادهای است که برای رتق و فتق امور شهدا و خانواده‌هاشان به کار افتاد ولی در ادامه مبدل به یکی از ارکان بسط و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت شد. در طول سال‌هایی که گذشت این بنیاد با توجه ویژه به فرهنگ شهدا و بازماندگان این ستاره‌های خاک، گاه توانست نقشی مثبت و ارزنده در تزریق واژه‌های گذشت و دیگرخواهی در جامعه شود و گاه چنان کم و فروغ و بی رونق به حیات خود ادامه داد که تنها در حد اداره‌ای معمولی و یک واحد دولتی خود را ظاهر کرد.

باری مدیریت بر این واحد فرهنگی که از ابتدا پس از رتق و فتق امور شهدا و خانواده‌های معظم‌شان با دلایل کاملاً ارزشمدارانه و با هدف فرهنگ سازی‌ بالیده و رشد کرده بود این روزها نمی‌تواند مدیریتی باری به هر جهت و بی برنامه باشد. کار خدمت رسانی به جامعه هدف با تزریق خون جدید در رگ‌های سازمانی این نهاد و با انتخاب مدیری جوان، توانمند و امتحان پس داده در این دوران حساس به فرموده مقام معظم رهبری علاوه بر حرکت موتور این نهاد موثر می‌تواند مشکلات بسیار جامعه را که همگی از فراموش کردن ایثار و دیگرخواهی نشأت گرفته را بر طرف کند.

این روزها زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که گویا قرار است سعید الفتی مشاور سابق امور ایثارگران وزارت ارشاد را برای سکانداری این پست حساس انتخاب کنند. در این روزگار مملو از خبرهای ناخوش و نا امید کننده این خبر باعث شد تا خانواده شهدا و جوامع مجازی و حقیقی فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران واکنشی بسیار مثبت نسبت به این خبر نشان دهند. در مدت بیش از ۴۰ ماه تصدی الفتی بر امور ایثارگران ارشاد این واحد در حد مجموعه‌ای بزرگ، حتی در حد یک وزارتخانه‌ فعالیت داشت. در این دوره ۴۵ سفر استانی برای برقراری خدمات مناسب به خانواده شهدا و ایثارگران داشت. سرکشی به آسایشگاه‌های جانبازان و رسیدگی به مشکلات ایثارگران در این زمان دوباره باب شد و به شکل مرتب انجام شد. تأسیس خانه ایثار، کتاب مردمی ایثار و شهادت، برگزاری نخستین جایزه بزرگ ایثار و رسانه، توجه ویژه به خبرنگاران این حوزه، برگزاری نشست تجلیل از خبرنگاران این حوزه در باغ زیبا و ده‌ها‌ طرح و برنامه مثبت و امید بخش، حاصل دوران تصدی این مدیر جوان و موفق بر سکان ریاست واحد ایثارگران وزارت ارشاد بوده است. خدمات او باعث شد که فرزندان شهدا و ایثارگران نام پدر ایثار به او بدهند. این نقطه مثبتی است که نباید از آن غفلت کرد. یعنی مدیری جوان و موفق و دارای دغدغه برای حل مشکلات ایثارگران و مشکلات فرهنگی وادی ایثار و دیگرخواهی؛ کسی که اعتقاد دارد دوباره باید با مدیریت صحیح بحث ایثار اجتماعی را بین مردم زنده کرد. البته متاسفانه با رفتن او دوباره این کارهای مثبت متوقف شد و دوباره واحد ایثارگران در حد یک واحد نمایشی و دکوری افت کرد.

الفتی در زمان انقلاب هم با وجود سن کم یک گروه فرهنگی در کرمانشاه به راه انداخت که هنوز خدمات فرهنگی این گروه کوچک در یاد و خاطره اهالی کرمانشاه زنده است. بعد جنگ شد و این سرباز امام خمینی به سنگر سپاه رفت و بیش از ۸ سال در دوران تنش کردستان و جنگ نقش خود را در دفاع از این سرزمین انجام داد. هنوز خدمات او و دوستانش در واحد مخابرات جنگ از یاد بچه‌های جنگ نرفته است. در آخرین روزهای سال این اتفاق خجسته را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سال آینده ایشان را در رأس خدمتگزاری به امور ایثارگران ببینیم.

کد خبر: # 149712285771

دیدگاهتان را بنویسید