حمایت مشاور ایثارگران وزیر ارشاد از عمو سلامت

مشاور ایثارگران وزیر ارشاد با حضور در آسایشگاه ثارالله با مدیر آسایشگاه و موسی سلامت جانباز قطع نخاع دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش صبای سلامت ،  به نقل از ،پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در این دیدار که با حضور سعید الفتی مشاور  امور ایثارگران وزارت ارشاد اسلامی، ولی الله دولت آبادی رئیس خانه فرهنگ ایثار و محمدعلی آقامیرزایی مسئول ستاد خبری ایثار و رسانه انجام گرفت.

الفتی با حضور در کنار این جانباز سرافراز از نزدیک با مشکلات او آشنا شد.

مشاور وزیر قول تامین هزینه استاد نقاشی و نیز خرید تعدادی از کتاب‌های خاطرات او را با نام عمو سلامت که خانم مصطفوی به رشته تحریر در آورده را داد.

موسی سلامت از جانبازان هشتاد درصد دفاع مقدس درآخرین ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل همراه چهار تن از همرزمانش به دست نیروهای عراقی اسیر شدند، اما هنگامی که آنها را در یک سنگر زندانی کردند آنان با استفاده ازچفیه‌ای نگهبان عراقی را خفه کرده و از آنجا می‌گریزند، دقایقی بعد عراقی ها متوجه فرار آنها می شوند و به تعقیبشان می‌پردازند.

بعثی‌ها در نزدیکی خاک ایران به آنان می‌رسند اما چون بیش از آن نمی‌توانستند پیشروی کنند با استفاده از تمامی تجهیزات آنها را به رگبار می‌بندند. همرزمان موسی همه شهید می‌شوند اما او درنزدیکی خاکریزهای ایران به شدت مجروح می‌شود.

نیروهای خودی وقتی متوجه ماجرا می‌شوند با آتش پشتیبانی به کمک موسی می‌آیند. اما موسی که تمام بدنش پر از تیر وترکش بود بیهوش شده و برروی زمین می‌افتد و نیروهای ایرانی درمیان بارش آتش و گلوله او را به پشت خط منتقل می کنند.

بدن موسی به گونه‌ای متلاشی وغرق در خون بود که امدادگران تصور می‌کنند او شهید شده و به سردخانه منتقلش می‌کنند اما او پس از۲۴ ساعت از حالت کما خارج شده و پزشکان با مشاهده علائم حیات سریعا اورا به اتاق عمل منتقل کردند.

پزشکان هنگام عمل دو گلوله و تعدادزیادی ترکش از بدن موسی خارج کردند اما یکی از گلوله‌ها که نزدیک قلب سلامت لانه کرده است تاب دوری صدای طپش قلب موسی را ندارد و بر خلاف خیلی از کسانی که موسی و امثال موسی را فراموش و رها کردند، این گلوله خصم لحظه‌ای موسی را ترک نمی‌کند وخارج شدن گلوله از بدن موسی و ترک او مصادف است با پایان زندگی سلامت. موسی سلامت بر اثر اصابت ترکش قطع نخاع شده است.

– See more at: https://www.sabayesalamat.ir/detail/5893/%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA#sthash.IkmvQ4UC.dpuf

کد خبر: # 149512281005

دیدگاهتان را بنویسید