واکنش رئیس سازمان غذا و دارو به برخی اخبار مغرضانه:

تقابلی بین دولت و صنعت نیست

رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار مغرضانه روزهای اخیر با تاکید بر عدم وجود تقابل بین دولت و صنعت در حوزه دارو سازی گفت که فحوای کلام در مطالب هر دو بخش مشترک است.

به گزارش صبای سلامت ، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به دو خبر "وضعیت GMP صنعت داروسازی" و پاسخ سندیکای مربوطه به آن که در روزهای اخیرمنتشر شده است به ایفدانا گفت:  فحوای هر دو خبر نشان از واقعیت فعلی صنعت داروسازی اگر چه از دو دیدگاه دارد  که  متاسفانه با انتخاب تیترمغرضانه سوی  نگارنده،  در جهت القای اختلاف بین سازمان غذا و دارو و سندیکای صاحبان صنایع داروسازی تلاش بعمل آمده است.

دکتر رسول دیناروند با اشاره به اینکه  سازمان غذا و دارو تاکنون با هر ابزاری که در اختیار داشته از صنعت داروسازی کشور در کنار ایجاد دسترسی برای بیماران حمایت کرده است ادامه داد:  صنعت دارویی کشور هم در چنین شرایط غیر رقابتی توانسته است اکثریت نیازهای کشور را برآورده سازد ولی این بمعنای تطبیق استانداردهای کیفی صنعت کشور با استانداردهای بین المللی نیست و همانطور که رییس محترم سندیکا نیز  تلویحا اعلام نموده اند وضعیت GMP صنایع ما در جایگاهی است که شرکتهای قبرسی، هندی هم از آنها پیش گرفته اند.

وی همچنین اضافه کرد: وجدان ملی و قصد صیانتی که  از سرمایه های داخلی وجود دارد  و البته اهمیتی سلامت مردم کشور می طلبد که شرکتهای داروسازی هر چه سریعتر در راستای این انطباق قدم بردارند که در غیر اینصورت بعلت اشکالات کیفیتی در بازار داخل نه تنها جایگاه خود را از دست خواهند داد بلکه در بازارهای صادراتی نیز چایگاهی نخواهند داشت.

سکاندار فراورده های سلامت کشور تصریح کرد: انطباق با شرایط GMP نه تنها باعث افزایش کیفیت فراورده های دارویی کشور میشود بلکه باعث کارآفرینی برای بسیاری از کارشناسان صنایع و داروسازی شده و باعث توزیع عادلانه ثروت از معدود سهامداران صنعت بسمت اقشار تحصیل کرده کشور خواهد شد.

دکتر دیناروند با تاکید بر ضرورت مقایسه قیمت داروهای ایرانی با داروهای وارداتی اظهار داشت: ادعای ۵تا ۱۰ برابری قیمت داروهای قبرسی و هندی  نسبت به داروهای ایرانی  کاملا نادرست می باشد ودلیل  اینکه داروهای وارداتی بطور کلی گرانتر از داروهای ایرانی هستند عمدتا به برند بودن بسیاری از داروهای وارداتی مربوط است که در همه دنیا هم قیمت آنها بالاتر از داروی ژنریک می باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی بازار کشور را در اختیار داروهای ارزان قیمت وارداتی قرار نداده است تا بدین ترتیب امکان مقایسه آنها با داروهای تولید  وجود داشته باشد.

کد خبر: # 149603303292

دیدگاهتان را بنویسید