گفتگو با مرتضی رفيعی تهرانی به مناسبت روز معلم :

به شاگردم افتخار می کنم

 به بهانه ۱۲ اردیبهشت ماه که به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم و استاد نامگذاری گردید،  مصاحبه ای  با« دکتر مرتضی رفیعی تهرانی »  یکی از اساتید مطرح دارو سازی کشور و استاد دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو به نام داشتیم که در ادامه می خوانید.

دکتر مرتضی رفیعی تهرانی، با بیان اینکه از سال ۱۳۴۸ در صنایع داروسازی و ازسال ۱۳۵۹ به عنوان استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به خدمت بوده است اظهار داشت:
سال ها ست به عنوان عضو و مشاور سازمان جهانی بهداشت، در تدوین فارماکوپه ایران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری داشته و همراه صنایع داروسازی در تولید و ساخت داروهای مختلف می باشد .
دکتر رفیعی تهرانی در ادامه با اشاره به عضویت خود در کمیسیون ماده ۲۰ ادامه داد: جایگاه فعلی کشور در تولید دارو جایگاه رفیعی است کما اینکه پیشرفت های موثر در این حوزه موجب شده است۹۵ درصد داروها را در کشور تولید نماییم و این مطلب بسیار قابل  افتخار و تحسین است.
وی همچنین با تمجید از اطلاعات علمی داروسازان جوان کشورآن را تحسین بر انگیز  و به روزعنوان کرد و همکاری اساتید دانشگاه با صنایع داروسازی را در پیشرفت های داروسازی بسیار موثر دانست.
وی با بیان اینکه موجب افتخار اوست که استاد دکتر رسول دیناروند بوده است درباره ویژگی های رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ایشان شخصی بسیار لایق  می باشد و این را در دوران دانشجویی هم از خود بروز داده است تلاش های فراوان او در قامت ریاست سازمان غذا و دارو برای کسانی که او را از قبل می شناسند جای تعجب ندارد . او درهمان دوران نیز بسیار فعالیت می کرد .

 به هرحال این استاد بزرگ که از مفاخر علمی کشور است قطعا می تواند الگوی بسیار خوبی برای جوان ها باشد.

کد خبر: # 149602132768

دیدگاهتان را بنویسید