رئیس کل بیمه مرکزی:

انقلاب بزرگی در حوزه پوشش بیمه ای حوادث طبیعی در راه است

رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز امیدواری از بررسی لایجه صندوق بیمه حوادث طبیعی در شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد با تصویب این صندوق ،انقلاب بزرگی در حوزه پوشش بیمه ای حوادث طبیعی رخ دهد.
به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، رئیس کل بیمه مرکزی با طرح این پرسش که چرا آمار تصادفات در کشور ما بالاست گفت: به نظر من توسعه کشور ما متاسفانه توسعه ای بر مبنای تحولات درونی نبوده است به طور مثال در کشورهای اروپایی ، هر صدهزار دستگاه خودرو ۱/۲ کشته می دهد اما در ایران از هر صد هزار دستگاه ، هشت کشته داریم که دلیل آن ناشی از رشد واردات مبتنی بردرآمد نفت است .
همتی با بیان اینکه در چند سال اخیر افزایش تعداد خودرو و سفرها ناشی از درآمد نفت بوده است افزود: در روند افزایش تعداد خودرو ها و سفرها، رشد اقتصاد ملی و مبتنی بر امکانات ملی در نظر گرفته نشده است بنابراین مشکلات این حوزه باید رفع شود.
رئیس کل بیمه مرکزی حوادث را به دو بخش انسان ساخت و طبیعی برشمرد و تاکید کرد: درکل دنیا فقط ۳۰ درصد حوادث تحت پوشش بیمه هستند لذا با در نظر گرفتن این رویکرد باید یا حوادث را کاهش دهیم یا پوشش بیمه ای را افزایش دهیم .
همتی نقش بیمه بعد از امدادرسانی و وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی را در کنارتیم های امدادرسانی حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: قیمت گذار ی بیمه برای حوادث، قطعا در کاهش ریسک حوادث اثر بخش خواهد بود.
وی ایران را جز ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا عنوان کرد و افزود: صندوق بیمه حوادث طبیعی یک صندوق جامع کمک رسان و تامین کننده منابع مالی حوادث است که نقش مهمی در پوشش بیمه ای حوادث طبیعی کشور خواهد داشت .
همتی با ابراز امیدواری از بررسی لایجه صندوق بیمه حوادث طبیعی در شورای نگهبان اظهار امیدواری کرد با تصویب این صندوق ،انقلاب بزرگی در حوزه پوشش بیمه ای حوادث طبیعی رخ دهد.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین بروز حوادث غیر طبیعی را فاجعه آمیز خواهند و گفت : شرکت های بیمه سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد خسارت تحقق یافته داشتند هرچند سال ۹۵، تعداد کشته های حوادث رانند گی ۱۶ هزار نفر بودند که د رمقایسه با سال های قبل ۳ دردصد کاهش را نشان می دهد، اما متاسفانه آمار مصدومان افزایش یافته است .
وی رشد مصدومان حوادث رانندگی را ۷ درصد اعلام کرد و گفت: این نشان می دهد نتوانسته ایم ایمنی را افزایش و "آمار تعداد کشته ها را کاهش دهیم درحالی که تعداد مجروحان (۳۰۰ هزار نفر)افزایش یافته است .
همتی با اشاره به حوادث سال گذشته چون معدن یورت ،پلاسکو،قطار سمنان،پتروشیمی بوعلی که خسارت زیادی به بیمه وارد کردند افزود: بسیار ی از این حوادث علی رغم هشدار قبلی مبنی بر نبود ایمنی رخ دادند که این مسئله نشان از ضرورت توجه به مدیریت ریسک در حوادث انسان ساخت دارد.


 

کد خبر: # 149606043616

دیدگاهتان را بنویسید