دبیرکمیته نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث

آثار در دو مرحله علمی و هنری داوری می شوند

با توجه تنوع قالب ها، ساختارها و بخش های مختلف جشنواره و محتوا محور بودن آثار، برای داوری منصفانه در ابتدا آثار رسیده، در کمیته علمی بررسی و سپس آثار منتخب به کمیته داوری نهایی ارسال می شود.
به گزارش صبای سلامت، سعید یوسفی بیله سوار، دبیرکمیته نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث درخصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته داوری گفت:کمیته داوری این جشنواره در ابتدای شهریورماه تشکیل و در حال حاضر با ارسال آثار ازسوی علاقمندان به دبیرخانه کار خود را آغاز کرده است. طرح‌ها، پیشنهادها و اقدامات عملیاتی و اجرایی در این کمیته کارشناسی و در حال انجام است. طبق برنامه‌ریزی و تقویم زمان‌بندی‌شده تا قبل از اختتامیه برگزیدگان مشخص خواهند شد.
وی بر لزوم حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف در این ترکیب تاکید و بیان کرد: داوران براساس تجربه، دانش، تخصص و نقش تأثیرگذاری که در حوزه های دانشگاه های علوم پزشکی و علوم هنری، دارند، انتخاب شده‌اند. با توجه به تخصصی بودن رادیوسلامت و تنوع قالب ها، ساختارها و بخش های مختلف جشنواره و محتوا محور بودن آثار، برای داوری منصفانه در ابتدا آثار رسیده، در کمیته علمی بررسی و سپس آثار منتخب غربالگری و به کمیته داوری نهایی ارسال می شود .
دبیرکمیته داوران این جشنواره به تفکیک محورهای جشنواره پرداخت و ادامه داد: با توجه به محورهای سه گانه جشنواره و تفاوت آثار ارسالی در بخش های شنیداری؛ دیداری و مکتوب سعی شده است برای هریک از این گروه‌ها، شاخص‌های عمومی و اختصاصی تدوین شود و در هر سه بخش داوری جداگانه‌ای انجام خواهد شد به طوری که از سه حوزه سیما ؛ صدا و پژوهش (آثار مکتوب) نمایندگانی برای داوری حضور خواهند داشت.
یوسفی در خصوص بخش های این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و در قالب‌های psa، مینی فیچر، فیچر و مستند گزارشی، اینفوگرافی، گزارش و داستانک برگزار شده است.
وی درتشریح بخش مستندگزارشی در حوزه شنیداری بیان کرد: مستند گزارشی در رادیو یکی از پر طرفدارترین بخش های شنیداری است چراکه همیشه مستند و گزارش دو مقوله بوده که مخاطب بیشتر با آن ارتباط برقرار کرده و برنامه سازان از این ابزار برای القای پیام استفاده می کنند در این جشنواره برای بررسی سریع تر و توجه دهی بیشتر مخاطب به پیام زمان مستند گزارشی کمتر از ۱۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، مینی فیچر خبری است که ساده بیان نمی شود بلکه مصداقی و داستانی یک خبر را در مدت ۵ دقیقه بیان می کند. سوژه مینی فیچر باید مردم پسند باشد و تنها بر روی یک موضوع تمرکز شود و برای این منظور لازم است مسیرراه نوشته شود و گزارشگر اطلاعات کافی در زمینه‌ی موضوع مورد نظر در اختیار داشته باشد و از حاشیه روی اجتناب کند.یک مینی فیچر باید شروع قوی داشته باشد (مانند قلاب، ذهن شنونده را درگیر کند). برای آغاز قدرتمند می‌توان از صدای محیط، قطعه موسیقی با گفته‌هایی تاثیر گذارو … استفاده کرد و نیز لازم است مینی فیچر دارای پایان بندی مناسب باشد.
یوسفی بیله سوار در خصوص بخش های دیگر جشنواره نیز گفت: آثار ارسالی در دو بخش «شهروند خبرنگار» و «شهروند هنرمند» نیز ارزیابی می‌شود که علاقمندان بدون هیچ سابقه تولید برنامه می توانند در این بخش ها نیز آثار خود را ارسال کنند.
آثار در دو مرحله علمی و هنری داوری می شوند
با توجه تنوع قالب ها، ساختارها و بخش های مختلف جشنواره و محتوا محور بودن آثار، برای داوری منصفانه در ابتدا آثار رسیده، در کمیته علمی بررسی و سپس آثار منتخب به کمیته داوری نهایی ارسال می شود.
سعید یوسفی بیله سوار، دبیرکمیته نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث درخصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته داوری گفت:کمیته داوری این جشنواره در ابتدای شهریورماه تشکیل و در حال حاضر با ارسال آثار ازسوی علاقمندان به دبیرخانه کار خود را آغاز کرده است. طرح‌ها، پیشنهادها و اقدامات عملیاتی و اجرایی در این کمیته کارشناسی و در حال انجام است. طبق برنامه‌ریزی و تقویم زمان‌بندی‌شده تا قبل از اختتامیه برگزیدگان مشخص خواهند شد.
وی بر لزوم حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف در این ترکیب تاکید و بیان کرد: داوران براساس تجربه، دانش، تخصص و نقش تأثیرگذاری که در حوزه های دانشگاه های علوم پزشکی و علوم هنری، دارند، انتخاب شده‌اند. با توجه به تخصصی بودن رادیو سلامت و تنوع قالب ها، ساختارها و بخش های مختلف جشنواره و محتوا محور بودن آثار، برای داوری منصفانه در ابتدا آثار رسیده، در کمیته علمی بررسی و سپس آثار منتخب غربالگری و به کمیته داوری نهایی ارسال می شود .

کد خبر: # 149607253750

دیدگاهتان را بنویسید