آثار ارسالی به جایزه ایثاروسیع و از سراسر کشور است

یکی از داوران جایزه ایثار و رسانه، داوری آثار ارسال شده را سنگین خواند و ارتباط آن را به دامنه وسیع آثار رسیده از سراسر کشور دانست.

به گزارش صبای سلامت، سعید فخرزاده در خصوص سطح آثار رسیده به این جایزه گفت: من فکر نمی‌کردم آثار رسیده این قدر وسیع باشد که از سراسر ایران شرکت‌کننده داشته باشیم. اما در سطح تهران شرایط فرق می‌کرد. شرکت کنندگان تهرانی در خصوص نشر و نحوه ایثارگری کمتر پرداخته شده بود و بیشتر به زندگی ایثارگران و خاطرات آن‌ها توجه کرده بودند.

وی افزود: شرکت کنندگان تهرانی بیشتر سوالات معمولی را مطرح کرده‌اند که خبرنگاران همیشه مطرح می‌کنند و بر این باور هستم که باید عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنند تا سطح آثار افزایش پیدا کند. ما می‌خواهیم خوب بودن را در جامعه ترویج دهیم اما دیدم مطالب ارسالی بیشتر از اینکه کاربردی باشند در حیطه تعریف و تمجید ایثار پرداخته شده است.

فخرزاده در خصوص بهتر برگزار شدن این جایزه در سال‌های آتی اظهار کرد: بهتر است در ابتدای سال سرفصل‌هایی از نحوه پرداختن به موضوع ایثار تبیین شود تا بتوانیم خواسته‌های مان را از دل مصادیق بیرون بکشیم. برای بهتر برگزار شدن جایزه در سال‌های آینده نیاز است که چهارچوب‌ها و شاخص‌ها تدوین شوند تا شرکت‌کنندگان بدانند در چه چهارچوبی باید کار کنند تا آثارشان در جامعه نتیجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثاری که به دست ما رسیده بود با موضوع جشنواره ارتباط چندانی نداشت و برای برطرف کردن این موضوع در سال‌های آینده باید به نکاتی که گفته شد بیشتر توجه شود.

این روزنامه‌نگار منابع محدود در خصوص تحقیق در حوزه ایثار را برای خبرنگاران یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: نباید فراموش کنیم که هزینه مالی برای پرداختن به موضوع ایثار بسیار بالاست و به همین خاطر روزنامه‌نگاران کمتر به آن توجه می‌کنند؛ مگر آنکه مطلب سفارشی باشد. اگر مسئولان برگزاری این جایزه بتوانند پایگاه‌اطلاع رسانی داشته باشند و در آن اطلاع، تحلیل‌ها و منابع را معرفی کنند مسلما کار برای شرکت‌کنندگان در این جایزه آسان‌تر خواهد شد و همین موضوع به بالا رفتن سطح جایزه کمک می‌کند.

نخستین جایزه ایثار و رسانه با شعار «ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشد یافته» 26 بهمن ماه ساعت ۸:۳۰ صبح در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

کد خبر: # 149511231586

دیدگاهتان را بنویسید